Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|
aktualizacja

Sznury tirów zatykają autostrady. Zapadły ważne decyzje

139
Podziel się:

Samochodów w Polsce przybywa, a drogi coraz bardziej się korkują. Najszybsze trasy w kraju czeka rozbudowa. Trzeci pas pojawi się na A2 między Warszawą i Łodzią, na A1 od Torunia do Włocławka, a także na autostradzie A4.

Sznury tirów zatykają autostrady. Zapadły ważne decyzje
Korek na autostradzie A2. Trasę zatykaja niekończące się sznury tirów (PAP, Marek Zakrzewski)

Ministerstwo Infrastruktury zatwierdziło program rozbudowy autostrady A4 na odcinku między Katowicami a granicą województwa opolskiego. Jak poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, obecny przekrój autostrady nie jest w stanie sprostać obciążeniu ruchem, które wynosi od ponad 60 tys. do ponad 100 tys. pojazdów na dobę - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: LocalTrends Sopot 2025

Dodatkowy pas ruchu zostanie wybudowany na długości 60 km. W ramach tej rozbudowy konieczne będzie również przebudowanie 11 węzłów drogowych, 6 miejsc obsługi podróżnych oraz m.in. 119 wiaduktów. Przetarg na przygotowanie tzw. studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego ma zostać ogłoszony na początku przyszłego roku, a cały etap przygotowawczy powinien zakończyć się w ciągu pięciu lat. Prace budowlane mają rozpocząć się na początku przyszłej dekady - informuje dziennik.

Rozbudowa obejmie również fragment autostrady A4 między Katowicami a Krakowem. Poszerzenie autostrady będzie polegało na dobudowaniu trzeciego i czwartego pasa na odcinkach pomiędzy węzłem Murckowska i węzłem Byczyna oraz od węzła Byczyna do węzła Balice. Po przejęciu trasy przez Skarb Państwa, rozbudowa obejmie łącznie 60 km - donosi "Rzeczpospolita".

Inwestycje zostały zaplanowane w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.). Program zakłada poszerzenie A4 na długości od Wrocławia do Tarnowa. W toku jest również decyzja środowiskowa dotycząca planu poszerzenia dolnośląskiego fragmentu A4 - 35 kilometrów trasy od Krzyżowej do Legnicy - dowiedział się dziennik.

Jak czytamy w "Rzeczpospolitej", w pierwszej połowie tego roku, resort infrastruktury podjął decyzję o rozbudowie o trzeci pas 35-kilometrowego odcinka A1 pomiędzy Toruniem a Włocławkiem. Prace budowlane mają ruszyć ok. 2027 r.

Pierwsza rozbudowa na taką skalę pod ruchem

Rozbudowy najbardziej jednak wymaga autostrada A2 pomiędzy Warszawą a Łodzią. Pomiędzy węzłami Łódź Północ i Pruszków natężenie ruchu przekracza 50 tys. pojazdów na dobę. Od Pruszkowa do Konotopy jest dwa razy większe, trasę zatykają niekończące się sznury tirów - czytamy w dzienniku.

Dodatkowe pasy ruchu powstaną na odcinku od węzła Łódź Północ do granicy województw łódzkiego i mazowieckiego, a także od granicy województw do węzła Konotopa. W sumie 88 km. Jak informuje "Rzeczpospolita", będzie to pierwsze na taką skalę przedsięwzięcie realizowane pod ruchem. Dodatkowe pasy zostaną dobudowane w miejsce szerokiego pasa zieleni dzielącego jezdnie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(139)
WYRÓŻNIONE
Bbbb
2 lata temu
Za 3 lata nie będzie nikogo stać na samochód jeżeli Unia dowali podatki a rowerami i hulajnogami się pomieścimy
Prezydent2025
2 lata temu
O konieczności budowy 3 pasów na A 2 było wiadomo już przed rozpoczęciem budowy. Teraz koszty podwójne a utrudnienia dla Kierowców potrójne.
Marek
2 lata temu
problemem nie jest 'ilosć tirów' tylko debilne rozwiązania jak np na S8 w Warszawie gdzie połączono w jeden ruch z trasy S8 oraz lokalny i w efekcie mamy ustawiczny korek na moście Grota-Roweckiego bo 'geniuszom' szkoda było na nowy most (ale na most M.S-Curie prowadzący do nikąd lub tunel wzdłuż Wisły już była kas).
...
Następna strona