Aż 8 pasów autostrady. Powstanie najszersza taka droga w Polsce

Po trzy pasy w każdym kierunku, a pod Warszawą aż po cztery pasy będzie miała po rozbudowie autostrada A2. GDDKiA złożyła do wojewody łódzkiego i wojewody mazowieckiego wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). W 2026 roku miałyby ruszyć prace budowlane.

Autostrada A2 z Łodzi do Warszawy, zdj. z grudnia 2022 r.Autostrada A2 z Łodzi do Warszawy, zdj. z grudnia 2022 r.
Źródło zdjęć: © East News | Piotr Kamionka/REPORTER

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła z końcem października do wojewodów łódzkiego i mazowieckiego wnioski o wydanie decyzji ZRID na rozbudowę autostrady A2 o dodatkowe pasy ruchu. Chodzi o ponad 90-kilometrowy odcinek między Łodzią a Warszawą. W przeważającej części droga będzie liczyła 6 pasów (po trzy w każdą stronę), a pod samą stolicą aż 8 (po cztery w każdą stronę).

Autostrada z ośmioma pasami pod Warszawą

"W ramach podpisanej w ubiegłym roku umowy, trwa opracowywanie dokumentacji projektowej poszerzenia autostrady A2 o dodatkowe pasy ruchu pomiędzy Łodzią i Warszawą. Łączna długość przebudowy obejmie 92 km, z czego 89 km to budowa dodatkowych pasów, a pozostałe 3 km obejmują prace na wysokości węzła Łódź Północ (skrzyżowanie A1 i A2)" - przekazała Dyrekcja w komunikacie.

"Docelowo A2 będzie miała po trzy pasy w obu kierunkach na odcinku od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków i po cztery pasy od węzła Pruszków do węzła Konotopa. W przyszłym roku, po uzyskaniu decyzji ZRID, ogłosimy przetargi na rozbudowę trasy" - zapowiada GDDKiA.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ile zarabia hotel w małym mieście? Filip Prokop w Biznes Klasie

Drogowcy uzasadniają rozbudowę autostrady ogromnym ruchem na trasie Łódź- Warszawa. "Zgodnie z ostatnim generalnym pomiarem ruchu liczba pojazdów poruszających się każdego dnia między Łodzią i Warszawą, zależnie od miejsca i pory, waha się od ponad 50 tys. do blisko 100 tys. Spodziewamy się, że ruch na tym odcinku będzie stale wzrastał" - uzasadnia Dyrekcja. Podnosi też argument sprawnego dojazdu do planowanego w tym rejonie Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Rozbudowa A2. Drogowcy chcą zminimalizować utrudnienia

GDDKiA zapewnia, że aby zminimalizować utrudnienia dla kierowców, przez cały czas trwania budowy, dla każdego z kierunków (w stronę Warszawy, jak i Łodzi) mają być dostępne po dwa pasy ruchu. "To absolutnie konieczne, aby przejazd między stolicą a centrum kraju odbywał się bez poważniejszych zakłóceń" - czytamy. GDDKiA zakłada, że przy udanym przeprowadzeniu przetargu w przyszłym roku wykonawca wejdzie na plac budowy w pierwszej połowie 2026 roku. Zakończenie robót prognozuje w tym scenariuszu na pierwszą połowę 2029 r.

Wybrane dla Ciebie
Trzęsienie ziemi w NBP. Buntownicy stracili departamenty
Trzęsienie ziemi w NBP. Buntownicy stracili departamenty
Skandal z Shein zmobilizował "ósemkę". List do KE podpisała również Polska
Skandal z Shein zmobilizował "ósemkę". List do KE podpisała również Polska
Zwrot w polityce USA. Pokazali strategię. Jest reakcja Unii
Zwrot w polityce USA. Pokazali strategię. Jest reakcja Unii
Demograficzne tsunami uderzy w NFZ. Znamy liczby
Demograficzne tsunami uderzy w NFZ. Znamy liczby
Przejęcie Warner Bros. Ekspert: to może mieć skutki dla rynku w Polsce
Przejęcie Warner Bros. Ekspert: to może mieć skutki dla rynku w Polsce
Rząd robi drugie podejście do kryptowalut. Wraca do projektu
Rząd robi drugie podejście do kryptowalut. Wraca do projektu
Nowe prawo podbije ceny mieszkań. Deweloperzy prognozują
Nowe prawo podbije ceny mieszkań. Deweloperzy prognozują
Kolejny amerykański gigant na celowniku UE. Rusza postępowanie antymonopolowe
Kolejny amerykański gigant na celowniku UE. Rusza postępowanie antymonopolowe
Ropa zalewa rynki. Najmocniejsze spadki cen od trzech tygodni
Ropa zalewa rynki. Najmocniejsze spadki cen od trzech tygodni
"MEN generuje chaos". Nauczyciele proszą prezydenta o weto
"MEN generuje chaos". Nauczyciele proszą prezydenta o weto
Bunt w NBP. Jest stanowisko Rady Polityki Pieniężnej
Bunt w NBP. Jest stanowisko Rady Polityki Pieniężnej
Ile zarabiają na nas linie lotnicze? IATA: mniej niż Apple, sprzedając etui do iPhone'a
Ile zarabiają na nas linie lotnicze? IATA: mniej niż Apple, sprzedając etui do iPhone'a