Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
oprac. PRC
|
aktualizacja

Efekt brexitu już jest. Problemy na granicach, firmy rezygnują

167
Podziel się

Przedsiębiorcy skarżą się na nowe przepisy regulujące transport między UE a Wielką Brytanią, biurokrację i wzrost kosztów. Część już zrezygnowała z działalności.

Efekt brexitu już jest. Problemy na granicach, firmy rezygnują
Dover, ciężarówki opuszczające Wielką Brytanię (East News, JUSTIN TALLIS, AFP, East News)
bDKhtaER

Wraz końcem roku, skończył się okres przejściowy i Wielka Brytania ostatecznie opuściła struktury Unii Europejskiej. Handel, transport i inne elementy współpracy ma regulowań nowa umowa i nowe przepisy.

Problem w tym, że przyzwyczajeni do wspólnego rynku przedsiębiorcy muszą mierzyć się dziś z biurokracją i obciążeniami administracyjnymi i wzrost kosztów eksportu również na inne rynki.

Jak donosi Polishexpress, ze względu na te problemy, firma dostawcza DPD już zawiesiła niektóre swoje usługi, w piątek z kolei firma Marks & Spencer skarżyła się na obciążenia administracyjne i wzrost kosztów eksportu, które wprost wpłyną na ich działalność w Irlandii, Czechach czy we Francji.

bDKhtaET

Również rybacy mają pretensje i wstrzymali eksport do Europy, jak wskazuje polonijny portal, właśnie ze względu na biurokrację na granicy.

UE to wciąż największy rynek zbytu dla brytyjskich firm. Ale po brexitcie przybyło dokumentacji, którą muszą wypełnić i złożyć, aby dotrzeć do klientów w Europie. Chodzi np o certyfikaty zdrowia, czy deklaracje celne.

To przeszkody zupełnie innego rodzaju niż widoczny gołym okiem korek, który tuż przed Świętami sparaliżował ruch między UK a Francją i miał być tylko przedsmakiem bezumownego rozstania Londynu z Brukselą.

bDKhtaEZ
Zobacz także: Powrót granicy między Wlk. Brytanią a UE. "Kolejka z Dover do Maryslii utworzy się w kilka godzin"

Problemy w transporcie powstały mimo tego, że korek na granicy jest niewielki, stwierdza cytowany w artykule Shane Brennan z Cold Chain Federation, reprezentujący organizację transportu chłodzonego i firmy magazynowe.

- Przepływ handlowy nadal stanowi tylko 50 proc. tego, czego się spodziewaliśmy, ale nawet na tym poziomie widzimy problemy i opóźnienia. Przeczuwamy, że jesteśmy na drodze do dużych zakłóceń – dodał Brennan.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
bDKhtaFu
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(167)
olo
2 miesiące temu
UE nie ma z tym problemu .To WB ma problem. Unia przeżyje bez WB
zybi
2 miesiące temu
Unia z wielu powodów nie będzie ułatwiać życia Brytyjczykom. Musi pokazać, że opuszczenie jej to wielka strata i się nie opłaca. Rozstanie musi zabezpieczać interesy silniejszego.
Wierny
2 miesiące temu
chcieli wyjść to wyszli chyba musieli się liczyć z faktem że trzeba będzie dołożyć papierów do handlu transportu itp. A teraz płaczliwy bełkot jak było źle to teraz zrobili sobie lepiej hehe
bDKhtaFv
Fikimiki
2 miesiące temu
Problemy z wozem.... hehe dobre
Kolo
2 miesiące temu
Z WOZEM..? Robi tam ktoś korektę przed publikacją?
...
Następna strona