Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Katarzyna Izdebska-Białka
|

Centra handlowe. Ile jest pustych sklepów w galeriach?

1
Podziel się:

Kilka miesięcy od lockdownu minęło, a nadal nie wszystkie sklepy w galeriach handlowych są otwarte. Jak dużo pozostaje zamkniętych? - zbadała firma CBRE.

Centra handlowe. Ile jest pustych sklepów w galeriach?
Galerie handlowe zaraz po ponownym otwarciu w maju nie przyciągnęły tłumów. Później było już lepiej. (PAP, PAP, Wojtek Jargiło)

Z danych firmy doradczej CBRE, do których pierwsza dotarła "Rzeczpospolita", wynika, że odsetek pustych lokali w centach handlowych w ośmiu aglomeracjach wynosił pod koniec sierpnia 4,8 proc.

Niby wzrost więc jest nieduży, bo na koniec ubiegłego roku było to 4,1 proc. Dziennik zaznacza jednak, że spadki w Łodzi i Krakowie są pozorne, to efekt usunięcia ze statystyk dwóch obiektów starszego typu. Nadal też toczą się rozmowy na temat warunków najmu.

Przypomnijmy, sklepy, które nie mogły zarabiać w czasie lockdownu oraz mają obniżone przychody w czasie pandemii, domagały się obniżenia czynszów. Część sklepów wręcz rezygnowała z wynajmu. - Jednym z podstawowych postulatów najemców podczas negocjacji nowych warunków było dostosowanie wysokości czynszów do poziomu przychodów - mówi w "Rz" Artur Kazienko, prezes Kazar.

Zobacz także: Obejrzyj także: Marki na wojnie z galeriami handlowymi. "Niektórzy chcieli wykorzystać sytuację"

- Na razie można powiedzieć, że najlepiej radzą sobie parki handlowe oraz centra typu convenience - powiedziała "Rzeczpospolitej" Magdalena Frątczak, szefowa sektora handlowego w CBRE.

Pandemia zweryfikuje rynek i część najemców, co powtarzają eksperci, wycofa się z galerii, będą to jednak najpewniej ci, którzy jeszcze przed pandemią nie radzili sobie za dobrze.

W programie "Money. To się liczy" Anna Szmeja, prezes Retail Institute, wskazała, że jest pewna pozycji galerii handlowych i nie sądzi, by miały zmienić się w showroomy, a prawdziwa sprzedaż miała się przenieść do internetu. - Sektor e-commerce od wielu lat bardzo dynamicznie się rozwija, ale nadal - pomimo tego rozwoju - udział sprzedaży internetowej w całości to ok. 10 proc. - argumentowała. Jej zdaniem centra handlowe będą się zmieniały, będą stawały się bardziej innowacyjne, by podążać za trendami.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(1)
WWO
4 lata temu
Dobrze, dobrze. Widzę w Galerii Północnej jakie puchy :)