Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Robert Kędzierski
Robert Kędzierski
|
aktualizacja

Chiński gigant otwiera oddział w Polsce. Tyle kosztują jego samochody elektryczne

301
Podziel się:

Chiński potentat motoryzacyjny BYD otwiera swój oddział w Polsce. Pierwsze trzy modele samochodów elektrycznych będą dostępne w przedsprzedaży od czerwca, a ich dostawy ruszą pod koniec sierpnia, jak donosi "ISBnews". Udział chińskich producentów aut w europejskim rynku stale rośnie.

Chiński gigant otwiera oddział w Polsce. Tyle kosztują jego samochody elektryczne
Chiński koncern BYD otwiera oddział w Polsce (GETTY, Future Publishing)

Polska staje się kolejnym przyczółkiem ekspansji BYD, chińskiego giganta branży m. Jego samochody elektryczne rzucają wyzwanie takim markom jak Tesla. Według informacji uzyskanych przez "ISBnews" od Blade Fenga, szefa polskiego oddziału BYD, przedsprzedaż pierwszych modeli na naszym rynku rozpocznie się 10 czerwca.

Firma planuje, że pod koniec sierpnia pierwsze egzemplarze trafią do klientów, co zbiegnie się z oficjalną inauguracją działalności BYD w Polsce.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Polak sprzedaje roboty warte miliony. Utrze nosa gigantowi? Cezary Kozanecki w Biznes Klasie

BYD oficjalnie wchodzą do Polski

Polscy miłośnicy elektromobilności będą mogli początkowo wybierać spośród trzech modeli BYD. Najtańszy z nich, Dolphin, z zasięgiem 427 km, wyceniono na 141-150 tys. zł, w zależności od wariantu wyposażenia (Comfort lub Design). Model Seal U, oferujący zasięg 420-500 km, będzie kosztował 190-203 tys. zł, również w wersjach Comfort lub Design. Topowy model Seal, z imponującym zasięgiem 520-570 km, to wydatek rzędu 207-234 tys. zł, w zależności od wybranego wariantu (Comfort lub Excellence AWD).

BYD stawia pierwsze kroki na polskim rynku, planując uruchomienie czterech salonów sprzedaży - w Warszawie, Poznaniu, Gdyni i Bydgoszczy. Chiński producent nawiązał także współpracę z trzema lokalnymi dealerami samochodowymi: Krotoski, Plichta i Cichy-Zasada. Będą oni odpowiedzialni za obsługę pierwszych zamówień.

Chińskie samochody zalewają europejski rynek

Blade Feng, w rozmowie z "ISBnews", ocenił potencjał polskiego rynku jako bardzo obiecujący. Polska to szósty co do wielkości rynek motoryzacyjny w Unii Europejskiej, z wciąż niewielkim udziałem samochodów z napędem alternatywnym. Feng zastrzegł, że na konkretne plany sprzedażowe jest jeszcze za wcześnie - firma musi najpierw zweryfikować reakcję polskich klientów na oferowane produkty.

Chcemy pełnić istotną rolę w transformacji tego rynku, ale jest zbyt wcześnie, aby mówić o planach sprzedaży, najpierw musimy poznać odzew rynku na nasze produkty - skomentował Feng

BYD to obecnie największy producent samochodów elektrycznych na świecie. W 2023 roku firma sprzedała łącznie ponad 3 mln aut elektrycznych i hybrydowych, wyprzedzając dotychczasowego lidera - Teslę. Poza rodzimym rynkiem chińskim, samochody BYD cieszą się największą popularnością w krajach Azji Południowo-Wschodniej, takich jak Tajlandia, Malezja i Singapur.

Wejście BYD na polski rynek to ważny krok w rozwoju elektromobilności w naszym kraju. Konkurencja ze strony chińskiego potentata może przyczynić się do popularyzacji samochodów elektrycznych i przyspieszenia transformacji transportu. Wszystko wskazuje na to, że rywalizacja między BYD a Teslą rozegra się także na polskich drogach.

Dopłaty do samochodów elektrycznych

Na początku maja rząd ogłosił zmiany w KPO. Rewizja Krajowego Planu Odbudowy została przyjęta przez Radę Ministrów - poinformowała we wtorek minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz. Rząd ogłosił, że podatek od aut spalinowych zostanie zastąpiony dopłatami do zakupu elektryków.

- Nie będzie podatku od samochodów spalinowych. Przyjmujemy zupełnie inną logikę, logikę dopłat, czyli logikę zachęty, a nie logikę kary. Dopłat dla tych, którzy zechcą kupić samochody elektryczne - wskazała Pełczyńska-Nałęcz.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(301)
Fire
2 tyg. temu
Jeszcze jest MG na portfel Polaka z dopłata elektryk poniżej 100koła papieru to niezła cena
Sebek821
2 tyg. temu
Przecież to chore że rząd wspiera samochody elektryczne, wiadomo że wszystko co dotowane jest droższe niż mogło by być, to teraz taki mały kraj ma pomagać potędze gospodarczej jaka są Chiny? Rynek weryfikuje ceny i sprzedaż. Jeśli się nie sprzedaje trzeba obnizyc ceny. Juz widzę tłumy tych ludzi po auta po 200 koła których po trzech latach nikt nawet za 80 nie będzie chciał kupić.
Chce być beze...
2 tyg. temu
A co tam tyle kosztuje , realna takie sprzętu to ok 25000e , jak Ciang ciongi mi taki przywiozą to kupie ,a nawet dwa..
Sylwek
2 tyg. temu
BYD wchodzi do Polski za pośrednictwem gigantów rynku samochodów usytuowanych w naszym kraju od lat. Dlatego proponowane ceny są bardzo wysokie. Trzeba poczekać chwilę by uzmysłowił to sobie chiński producent i pominął w łańcuchu dostaw drogi element. Zabawne jak się zdziwią pośrednicy już za kilka-kilkanaście miesięcy. I cena spadnie i sprzedaż ruszy z kopyta. Poczekam. Nie pali się.
Dyjson
2 tyg. temu
W końcu normalna marka z normalnymi ceny. Tego trzeba w eurokolchozie w którym liczą się tylko niemieccy producenci aut. Kupię od nich ponieważ pomagają Rosja.
...
Następna strona