Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|

Coraz większe wydatki na remonty. Wystrzeliła kategoria... sauna

3
Podziel się:

Coraz więcej pieniędzy wydajemy w sieci na remonty – wynika z danych na temat preferencji i trendów zakupowych, które zbadała platforma Ceneo.pl.

Coraz większe wydatki na remonty. Wystrzeliła kategoria... sauna
Drzwi okna i schody to kategoria z największą dynamiką wartości koszyka zakupowego. (Adobe Stock, Tsuboya)

W kategorii budowa i remont średnia koszyka zakupowego w kategorii budowa i remont wyniosła 697 zł w roku 2019, 765 zł w 2020 i 848 zł w roku bieżącym. Oznacza to wzrost o 10 proc. w roku 2020 i aż o 11 proc. w roku 2021 – analizuje portal wiadomoscihandlowe.pl.

Drzwi okna i schody to kategoria z największą dynamiką wartości koszyka. W 2021 roku średni klient wydał na te produkty aż o 42,65 proc. więcej niż w roku 2019. O 19,16 proc. wzrosła z kolei wartość koszyka w kategorii armatura i hydraulika. Z kolei w kategorii narzędzia i warsztat wydatki konsumentów są dość stabilne (+3,02 proc.), a w branży ogrzewanie zanotowano spadek o 7,2 proc. 

Aż 84 proc. ruchu na platformie Ceneo.pl generują kategorie: narzędzia i warsztat (27,3 proc.), armatura i hydraulika (23,9 proc.), ogrzewanie (16,3 proc.) i materiały wykończeniowe (14,8 proc.).

W okresie 2019/2020 nieznacznie wzrosło zainteresowanie narzędziami i materiałami wykończeniowymi, natomiast niewielki spadek odnotowały kategorie armatura i hydraulika oraz ogrzewanie.

Zobacz także: Dom z kontenerów. "Chcieliśmy ograniczyć koszty do minimum"

Jak informuje portal widomoscihandlowe.pl, w 2020 roku wszystkie cztery powyższe kategorie produktów zanotowały bardzo dynamiczny wzrost zainteresowania mierzonego w wartościach bezwzględnych. W przypadku branży materiały wykończeniowe było to aż 38 proc., o 33 proc. wzrosło zainteresowanie kategorią narzędzia i warsztat, o 23 proc. armaturą i hydrauliką oraz o 20 proc. artykułami do ogrzewania.

Jednak najbardziej dynamiczne wzrosty zanotowały kategorie o niewielkim udziale w całości ruchu na platformie. Kategoria sauny, która generuje zaledwie 0,1 proc. ruchu zanotowała wzrost o 140 proc., o 98 proc. wzrosło zainteresowanie produktami dla inteligentnego domu (0,5 proc. całkowitego ruchu), z kolei kategoria dachy i rynny (0,7 proc. ruchu) zanotowała wzrost o 51 proc.

Wśród dwudziestu najpopularniejszych produktów aż dziewiętnaście należy do jednej z dwóch kategorii: narzędzia i warsztat oraz ogrzewanie. Zdecydowanie najpopularniejszymi produktami są kotły (8 produktów w top 20) i piły elektryczne (4 produkty w top 20). 

To wyraźnie pokazuje, że Polacy zaczęli inwestować w remonty ogrzewania domów – zauważa portal wiadomoscihandlowe.pl.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(3)
realista
3 lata temu
kiedy jest okazja najwięcej zarobić to ci wszystko wywalają w błoto i jeszcze niektórzy na kredyt...
Tom
3 lata temu
I co w związku z tym??? Po co to pisać,co mam zrobić z tymi danymi???
sauny ?
3 lata temu
ludziom się z tej biedy w głowach przewraca