WAŻNE
TERAZ

Budowa elektrowni jądrowej w Polsce. Jest zapowiedź premiera

Czy producenci produktów codziennego użytku mogą nas jeszcze czymś zaskoczyć? Najnowsza innowacja P&G udowadnia, że tak

Choć mogłoby się wydawać, że w 2023 roku jako konsumenci mamy już wszystko, czego potrzeba nam do codziennego, wygodnego funkcjonowania, to P&G postawiło przed sobą kolejny, nie mniej ambitny cel. Stworzyło opakowanie na miarę XXI wieku – bezpieczne, przyjazne środowisku, a do tego idealnie wpisujące się w obecny nurt inkluzywności. Kapsułki do prania Ariel zamknięte w opakowaniu ECOCLIC®, niedawno trafiły także na półki w polskich sklepach.

Źródło zdjęć: © materiały partnera
Paulina Kurowska-Ciupka

Opakowanie bez kompromisów

Korzystając z przedmiotów codziennego użytku, nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak istotne jest ich opakowanie. Nie wystarczy, że będzie chroniło zawartość przed zniszczeniem. Powinno być także jak najbardziej przyjazne środowisku, bezpieczne dla dzieci i dostępne dla osób z ograniczoną sprawnością. Z takiego założenia wyszła firma Procter&Gamble i stworzyła innowacyjne opakowanie ECOCLIC®, w którym zamknięto kapsułki do prania Ariel z technologią COOLCLEAN™.

Prace nad opakowaniem trwały prawie cztery lata. Zanim trafiło na rynek, zostało poddane szeroko zakrojonym badaniom i testom, w których udział wzięło ponad 2500 konsumentów. Wszystko po to, by upewnić się, że produkt odpowie na potrzeby jak najszerszej grupy odbiorców w tym także osób z niepełnosprawnością wzrokową, manualną i poznawczą.

Ponieważ cyfryzacja coraz bardziej przenika do naszej codzienności, nietrudno sobie wyobrazić, że eksperci P&G, projektując opakowanie, sięgnęli też po nowoczesne technologie. Wykorzystali bowiem technologię NaviLens, która specjalizuje się w cyfrowych rozwiązaniach dla niewidomych i niedowidzących. Na kartonie umieszczono specjalny kod QR, który po zeskanowaniu uruchamia autodeskrypcję z informacjami dotyczącymi użytkowania produktu. Opakowanie nie stanowi bariery także dla osób z ograniczoną zręcznością – dorosła osoba może je otworzyć nawet jedną ręką. Jednocześnie ECOCLIC® jest bezpieczne dla najmłodszych. Charakterystyczne kliknięcie daje pewność, że opakowanie jest prawidłowo zamknięte, a jego zawartość niedostępna dla ciekawskich, małych rączek.

- W P&G, dogłębnie poznajemy problemy konsumentów, po to, by znaleźć rozwiązania, które najlepiej odpowiedzą na ich potrzeby. W tym celu sięgamy po nowoczesne technologie i łączymy siły z naszymi partnerami z różnych branż i środowisk. Nasza wiedza i doświadczenie zdobyte podczas 185 letniej historii innowacji, a także nasze zasoby, z których czerpiemy, pozwalają nam kontynuować naszą misję poprawy jakości życia obecnych i przyszłych pokoleń – mówi Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej P&G.

Innowacyjność ECOCLIC® polega nie tylko na jego dostępności dla dużej grupy konsumentów, ale także na trosce o środowisko. Nowe opakowanie kapsułek nie jest jak dotychczas wykonane z plastiku, ale z kartonu, który w 70 proc. pochodzi z recyklingu, a także z surowców pozyskanych z dobrze zarządzanych lasów z certyfikatem FSC. Ponadto opakowanie nadaje się do ponownego przetworzenia. Z danych P&G wynika, że zmiana opakowań kapsułek Ariel z plastikowych na kartonowe umożliwi zaoszczędzenie 6500 ton tworzyw sztucznych rocznie w samej Europie.

© materiały partnera

Pranie może być bardziej ekologiczne

Mówimy o opakowaniu, ale nie możemy zapominać o jego zawartości. W ECOCLIC® zapakowane są kapsułki Ariel z technologią COOLCLEAN™. Ich forma także ma inkluzywny charakter: kapsułki nie wymagają odmierzania przy każdym praniu i są lżejsze, co czyni je łatwiejszymi w użyciu.

Ponadto zastosowana w nich technologia COOLCLEAN™ skutecznie działa nawet w niskich temperaturach (30°C), dzięki czemu znacząco zmniejsza ślad węglowy prania, na który wpływa podgrzanie wody. Połączenie skuteczności produktu z misją dekarbonizacji samego procesu prania było możliwe dzięki naukowej metodzie analizy Cyklu Życia Produktu (LCA – Life Cycle Assessment) stosowanej przez naukowców P&G, w której to obserwacji poddany zostaje ślad węglowy produktu na każdym etapie jego życia – od pozyskania surowców, przez proces produkcji, dystrybucję, a także fazę jego użytkowania przez konsumentów.

© materiały partnera

Ponad 180 lat historii innowacji odpowiadających na potrzeby konsumentów

ECOCLIC® to jedna z najnowszych innowacji P&G, ale opowieść o nowatorskich rozwiązaniach wprowadzanych przez koncern, moglibyśmy zacząć słowami: "dawno, dawno temu…". Już od samego początku istnienia, czyli od 1837 roku (!) firma dokłada starań, aby ludziom na całym świecie ułatwić codzienne czynności. Jednym z pierwszych produktów P&G było Ivory – "mydło, które pływa". W czasach, kiedy ludzie wciąż kąpali się i prali ubrania w lokalnych rzekach, mydło, które nie tonęło, było znacznym ułatwieniem. Innym rewolucyjnym produktem stworzonym przez P&G była jednorazowa pieluszka Pampers. Dziś możemy wręcz określić ją mianem "gamechangera", bez którego współcześni rodzice nie wyobrażają sobie życia. Pasta do zębów z fluorem Crest i maszynka do golenia dla kobiet Gillette Venus to także "wynalazki" Procter & Gamble.

© materiały partnera

– Historia P&G jest pełna innowacji, które sprawiły, że codzienne czynności takie jak pranie, pielęgnacja niemowląt, dbanie o czystość i urodę stały się wygodniejsze i przyjemniejsze – mówi Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej P&G. Od początku istnienia P&G, podstawą każdej innowacji było zrozumienie, czego konsumenci potrzebują i jak nasze marki mogą na te potrzeby odpowiedzieć – dodaje.

Płatna współpraca z P&G
Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
Tusk do prezydenta: proszę nie przeszkadzać. Wraca ustawa o krypto
Tusk do prezydenta: proszę nie przeszkadzać. Wraca ustawa o krypto
Trzęsienie ziemi w NBP. "Buntownicy" stracili departamenty
Trzęsienie ziemi w NBP. "Buntownicy" stracili departamenty
Skandal z Shein zmobilizował "ósemkę". List do KE podpisała również Polska
Skandal z Shein zmobilizował "ósemkę". List do KE podpisała również Polska
Wygrali w Lotto, nie odebrali pieniędzy. Totalizator ujawnia skalę
Wygrali w Lotto, nie odebrali pieniędzy. Totalizator ujawnia skalę
Zwrot w polityce USA. Pokazali strategię. Jest reakcja Unii
Zwrot w polityce USA. Pokazali strategię. Jest reakcja Unii
Demograficzne tsunami uderzy w NFZ. Znamy liczby
Demograficzne tsunami uderzy w NFZ. Znamy liczby
Przejęcie Warner Bros. Ekspert: to może mieć skutki dla rynku w Polsce
Przejęcie Warner Bros. Ekspert: to może mieć skutki dla rynku w Polsce
Rząd robi drugie podejście do kryptowalut. Wraca do projektu
Rząd robi drugie podejście do kryptowalut. Wraca do projektu
Nowe prawo podbije ceny mieszkań. Deweloperzy prognozują
Nowe prawo podbije ceny mieszkań. Deweloperzy prognozują
Kolejny amerykański gigant na celowniku UE. Rusza postępowanie antymonopolowe
Kolejny amerykański gigant na celowniku UE. Rusza postępowanie antymonopolowe
Ropa zalewa rynki. Najmocniejsze spadki cen od trzech tygodni
Ropa zalewa rynki. Najmocniejsze spadki cen od trzech tygodni
"MEN generuje chaos". Nauczyciele proszą prezydenta o weto
"MEN generuje chaos". Nauczyciele proszą prezydenta o weto