Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Tomasz Sąsiada
|

E-commerce rośnie w siłę. Coraz więcej Polaków kupuje przez internet

8
Podziel się:

Już 62 proc. Polaków robi zakupy online - wynika z badania "E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”. Jeszcze rok temu było to 56 proc.

Polacy coraz częściej robią zakupy przez internet
Polacy coraz częściej robią zakupy przez internet (East News, East News)

Co roku mocno przybywa klientów e-sklepów. Między tym a poprzednim rokiem skok był o sześć punktów procentowych, a między 2018 a 2017 rokiem tylko dwuprocentowy - wynika z analizy przeprowadzonej przez firmę Gemius wraz z Izbą Gospodarki Elektronicznej.

Trochę wolniej przekonujemy się do kupowania przez internet w zagranicznych sklepach. Dziś kupuje tak 26 proc. internautów – o 3. p.p. więcej niż rok temu (23 proc. w 2018 r. i 16 proc. w 2017 r.).

Co Polacy cenią w zakupach online? Możliwość kupowania w każdym momencie (75 proc.), brak konieczności jechania do sklepu (72 proc.) oraz nieograniczony czas wyboru (68 proc.).

Zobacz także: Obejrzyj też: Polskie e-sklepy radzą sobie za granicą

W porównaniu z ubiegłoroczną edycją badania, Polacy wskazują, że e-sklepy dają coraz większe możliwości wyboru produktów niż sklepy tradycyjne (51 proc. wobec 46 proc.), są także wygodniejsze niż zakupy stacjonarne (58 proc. wobec 52 proc.). Robienie zakupów przez internet ocieniają także jako łatwiejsze (52 proc. wobec 49 proc.), a także tańsze (44 proc. do 42 proc.) - podaje Gemius.

Najpopularniejszym urządzeniem, który Polacy wykorzystują kupując online, wciąż jest laptop (74 proc.), chociaż jest to tendencja spadkowa (w 2018 było to 82 proc.). Coraz lepsze wyniki notuje sprzedaż przez kanały mobilne – na smartfonach kupuje już 61 proc. osób (skok o 3 p.p. w porównaniu do 2018 r.), a na tabletach 27 proc. (skok o 6 p.p. w porównaniu do 2018 r.).

Ze sklepów internetowych coraz chętniej korzystają też seniorzy. Jeszcze w ubiegłym roku aż 64 proc. Polaków kupujących online było osobami poniżej 34. roku życia. Dzisiaj grupę tę stanowi mniej niż połowa - tylko 42 proc. (spadek aż o 22 p.p.).

Znacząco wzrosło zainteresowanie internetowymi sklepami w grupach starszych. Osoby 50+ stanowią już ponad jedną czwartą osób kupujących online (26 proc. - wzrost o 14 p.p. w porównaniu do 2018 roku), a internauci 35-49 – ponad (32 proc.) (wzrost o 7 p.p. w porównaniu do 2018 roku).

E-zakupy niezmiennie pozostają domeną osób z przynajmniej średnim wykształceniem (72 proc.) mieszkających w miastach do 200 tys. mieszkańców (45 proc.).

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(8)
Sara
4 lata temu
No tak, ale jedzenia nie wyobrażam sobie kupować przez internet, a ubrania lubię przymierzyć i mieć możliwość od razu oddania, a nie bawienia się w odsyłanie, więc najczęściej zamawiam do sklepu i przymierzam na miejscu, więc e-commerce sklepów stacjonarnych nie zastąpi, a teraz przez zakaz handlu zakupy, które kiedyś można było zrobić normalnie wtedy kiedy pasuje teraz trzeba czasem gdzieś wciskać, w efekcie mniej kupuję. Takich jak ja jest na pewno dużo więcej, także sklepy i gospodarka na zakazie traci. Nie rozumiem jaki on ma sens.
Dany
4 lata temu
A gospodarka traci. Sklepy stacjonarne, jest ich znacznie więcej i znacznie więcej tracą przez zakaz. Pracownicy są zwalniani, a sklepy upadają, rozwój e-commerce tego nie wynagrodzi.
kermit
4 lata temu
Zlikwidować zakaz handlu i bedzie dobrze, jakim prawem rząd bez konsultacji społecznych zabrał nam możliwość robienia zakupów w niedzielę?
Natalia
4 lata temu
Ja wolałabym robić zakupy stacjonarnie, ale ruchy naszych polityków nas niestety blokują. Zakaz handlu dał się we znaki każdemu.
Korzeń
4 lata temu
Wiadomo, że się e-commerce będzie rozwijał, natomiast stacjonarne sklepy tracą na zakazie, który spowalnia ich rozwój. Tak nie powinno być. Oba kanały sprzedaży powinny się rozwijać bez ograniczeń.