Eurocash zawarł umowę inwestycyjną, na podstawie której nabędzie 49 proc. (a docelowo 50 proc.) udziałów w spółce Arhelan, prowadzącej ponad 100 sklepów detalicznych w północno-wschodniej Polsce - czytamy w komunikacie spółki.
Jak dodano, dzięki tej transakcji Eurocash zyskuje partnera do wspólnego rozwoju sieci detalicznej w północno-wschodniej Polsce, docelowo w ramach struktur franczyzowych Delikatesy Centrum pod logo Polskie Sklepy Arhelan oraz Delikatesy Centrum.
- Arhelan to nasz ważny partner biznesowy w tym regionie Polski. Dzięki wieloletniej współpracy w zakresie zaopatrzenia hurtowego mieliśmy okazję poznać filozofię pracy tej sieci. Mamy ogromny szacunek dla osób, które stworzyły tę organizację od podstaw i z sukcesami zarządzają nią na bardzo konkurencyjnym rynku. Doceniając wieloletnie doświadczenie oraz znajomość lokalnej specyfiki, postanowiliśmy zaangażować się w jej dalszy rozwój – komentuje Jacek Owczarek, członek zarządu Grupy Eurocash.
Supermarkety Arhelan działają na terenie województw: podlaskiego, mazowieckiego, lubelskiego i warmińsko-mazurskiego. Firma powstała w 1991 roku, a obecnie zatrudnia blisko 2 tys. pracowników. Jej przychody ze sprzedaży w 2020 r. przekroczyły 500 mln zł.
- W obliczu zmieniających się warunków rynkowych, ekspansji dużych sieci, jak również wyzwań związanych z nowymi regulacjami prawnymi oraz postępującą digitalizacją, chcemy zapewnić klientom dostęp do atrakcyjnej oferty asortymentowej oraz cenowej, uwzględniającej specyfikę lokalnych rynków, na jakich działają nasze sklepy - mówi Helena Burzyńska, członek zarządu oraz założycielka sieci Arhelan.
- Jednocześnie rozumiemy, że musimy inwestować nie tylko w rozwój sieci, ale też w nowoczesne narzędzia marketingowe i informatyczne, ułatwiające naszym klientom robienie codziennych zakupów. Dlatego łączymy siły z partnerem, z którym będziemy mogli lepiej wykorzystać potencjał rozwoju naszej firmy - dodaje.
Zawarta przez strony umowa inwestycyjna przewiduje, że w późniejszym terminie Eurocash nabędzie dodatkowo 1 proc. udziałów w Arhelanie, zwiększając tym samym swoje zaangażowanie do 50 proc.
Umowa określa również zasady współpracy Arhelanu z Grupą Eurocash, w tym docelowego funkcjonowania Arhelanu w ramach struktur franczyzowych sieci Delikatesy Centrum pod logo Polskie Sklepy Arhelan oraz Delikatesy Centrum.
Transakcja uzależniona jest od spełnienia szeregu warunków, w szczególności uzyskania przez Eurocash zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na przejęcie kontroli nad Arhelanem.