Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
lockdown
05.11.2020 16:53

Firmy kurierskie przygotowują się na rekordowy przedświąteczny okres. Przez lockdown

Zbliża się Black Friday oraz czas przedświąteczny - czas żniw dla firm kurierskich. W tym roku liczba e-zakupów Polaków może wzrosnąć za sprawą lockdownu i obostrzeń, które zamknęły część sklepów w galeriach handlowych. Kurierzy jednak deklarują gotowość.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Unsplash.com)
Koronawirus. Kurierzy są gotowi na okres wzmożonych zakupów w sieci. (Fot: Alex Mecl)

Listopad to swoisty początek najgorętszego okresu w roku dla rynku KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych) - na początku tego miesiąca pojawiają się bowiem pierwsze oferty świąteczne w sklepach. Tym samym rozpoczyna się szczyt paczkowy, który potrwa niemal do końca grudnia.

W rozmowie z "Pulsem Biznesu" dr Arkadiusz Kawa, dyrektor Łukasiewicz - Instytutu Logistyki i Magazynowania, przekonuje, że w listopadzie i grudniu liczba wysyłanych paczek wzrasta o ok. 30-50 proc. w porównaniu z pozostałymi miesiącami w roku.

W jego ocenie procent ten w tym roku może być jeszcze większy. Powodem jest ogłoszony przez rząd częściowy lockdown, który dotyka również niektóre sklepy w galeriach handlowych.

Druga fala kryzysu. Ekspert mówi, ile nas będzie kosztować

To oznacza, że tegoroczny Black Friday przeniesie się - przynajmniej częsciowo - do internetu. Przypada on bowiem na 27 listopada, a tego dnia nadal mają obowiązywać restrykcje ograniczające działalność sklepów i centrów handlowych.

A że Czarny Piątek przyjął się nad Wisłą, świadczy raport firm SMSAPI i Shoper. Wynika z niego, że jedna trzecia konsumentów w ciemno deklaruje, że ze specjalnych promocji skorzysta na pewno. Połowa natomiast nie wyklucza, że skorzysta z jakiejś promocji, która tego dnia się pojawi.

To samo badanie pokazuje jednocześnie, że na ostatni piątek listopada zbroją się również e-sklepy. Połowa z nich ma już gotowe promocje. Jednocześnie co trzeci sprzedawca internetowy jeszcze nie wie, czy zrobi coś specjalnego na Black Friday.

Czy firmy kurierskie zatem udźwigną dodatkową liczbę paczek w tym roku? Jej przedstawiciele deklarują, że tak.

- Firmy kurierskie co roku mają wzrost popytu w tym okresie i za każdym razem sobie radzą. Teraz będzie podobnie. Zamówienia są rozłożone w czasie mniej więcej od połowy listopada do połowy grudnia - komentuje dla "PB" Arkadiusz Kawa.

Dziennik zwraca też uwagę, że firmy kurierskie na ten okres specjalnie zatrudniają dodatkowych pracowników. DPD Polska co roku przyjmuje ok. 1 tys. osób. Natomiast Poczta Polska chce w tym roku zatrudnić przynajmniej 1,2 tys. pracowników.

Według szacunków Arkadiusza Kawy, rynek KEP rósł w Polsce corocznie średnio o ok. 15-17 proc. W tym roku po rynku może przejść nawet ponad 700 mln paczek, co oznacza wzrost o 25 proc.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
05-11-2020

RomanNie będzie na prezenty. Ledwo na węgiel starczy. PiS to dno

05-11-2020

PiS to złoBlack Friday w Polsce buahahahaha

07-11-2020

wszyscy równofirmy kurierskie należy zamknąć bo tam jest największa transmisja tylko wszystko jest ukrywane bo to zagraniczne koncerny,widzieliście kuriera w … Czytaj całość

Rozwiń komentarze (3)