GIC 25 – Ministerstwa otwierają dialog z twórcami gier
W trakcie Game Industry Conference w Poznaniu, oprócz wielu innych istotnych branżowych wydarzeń, odbyły się również pod przewodnictwem Ministry Kultury i Dziedzictwa Narodowego Marty Cienkowskiej rozmowy przy okrągłym stole pomiędzy przedstawicielami kilku ministerstw a delegacją polskiego przemysłu gamedev. O ich przebieg i wynik zapytaliśmy na GIC 25 Radosława Dubisza.
"Dostaliśmy z prekonsultacji cztery raporty, każdy po parędziesiąt stron" – śmieje się przedstawiciel Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego zapytany o postulaty polskiej branży twórców gier. – "Ogólnie dotyczyły one tego, jak administracja publiczna powinna wspierać gamedev, jak nie powinna mu przeszkadzać i jak wykorzystać pełen potencjał takiej współpracy".
Konsultacje dotyczyły kluczowych obszarów: finansowania, legislacji, profesjonalizacji, promocji oraz ekspansji zagranicznej. Rezultaty rozmów o tym, jak wykorzystać potencjał współpracy między sektorem publicznym a branżą produkcji gier, Radosław Dubisz określił jako optymistyczne, zarówno z perspektywy rządowej, jak i opinii samego gamedevu.
Jak Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego patrzy na gry i przemysł je produkujący? Czy polski gamedev znajdzie miejsce i wsparcie w ramach w opracowywanej właśnie w Ministerstwie długofalowej strategii rozwoju polskiej kultury? Czym jest i co oferuje Instytut Przemysłów Kreatywnych? Odpowiedzi na te pytania w naszym wywiadzie prosto z GIC 25, przeprowadzonym w stolicy Wielkopolski na największej w Europie branżowej konferencji twórców gier.