InPost chce kupić francuską grupę logistyczą. Zapłaci ponad 500 mln euro

"To najprawdopodobniej największa inwestycja zagraniczna prywatnej, polskiej firmy" - napisał na Twitterze szef InPost Rafał Brzoska, informując o złożeniu oferty.

paczkomatinpost paczkomat
Źródło zdjęć: © money.pl | Rafał Parczewski
oprac.  WZI

InPost zamierza kupić grupę PUDO - Mondial Relay, czyli największego prywatnego francuskiego operatora w tzw. systemie out of home, czyli posiadającego punkty do odbioru przesyłek poza domem.

Właścicielem sieci jest niemiecka grupa OTTO, i to właśnie jej InPost złożył ofertę odkupienia francuskiej marki za 565 mln euro.

Jak pisze na Twitterze Rafał Brzoska, jest to "najprawdopodobniej jest największą inwestycją zagraniczną prywatnej polskiej firmy".

E-handel rośnie dzięki pandemii. Brzoska: miliony nowych klientów

Oferta kupna francuskiego operatora to kolejny element ekspancji InPostu na zagraniczne rynki.

- Ekspansja międzynarodowa jest kluczowym elementem strategii rozwoju InPost, a Mondial Relay da nam miejsce na jednym z największych rynków handlu elektronicznego w Europie, zapewniając wiele możliwości przyspieszenia naszego wzrostu i stworzenia wartości dla akcjonariuszy - powiedział prezes InPostu Rafał Brzoska.

W styczniu InPost wszedł na giełdę w Amsterdamie. Chodziło o wzmocnienie profilu, rozpoznawalności i wiarygodności marki za granicą. Jak informowała spółka, ma to m.in. szerzej otworzyć drzwi do ekspansji paczkomatów do nowych krajów.

Jak wskazywała spółka jeszcze przed debiuetm, ma to też zapewnić dodatkową elastyczność finansową i różnorodność poprzez dostęp do szerszej gamy opcji pozyskiwania kapitału.

Na koniec 2020 roku InPost był właścicielem i operatorem 10,7 tys. paczkomatów. W ubiegłym roku obsłużył dzięki nim 240 milionów paczek. W najbliższym czasie chce zwiększyć ich liczbę do 14,5-15,5 tys.

Choć InPost jest niekwestionowanym liderem na rynku automatów pocztowych w Polsce, musi uważać na działania konkurencji.

W styczniu wejście na polski rynek automatów paczkowych zapowiedział chiński gigant internetowego handlu Alibaba, właściciel serwisu Aliexpress.

Jednocześnie polski gigant e-handlu chce, aby w Polsce pojawiło się ok. 3 tys. jego własnych urządzeń. Na przełomie roku firma wysłała zapytania ofertowe. Do marca tego roku chce mieć co najmniej połowę maszyn.

Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
Tajemnicza delegacja NIK do Mińska. Brak raportu, jest rachunek
Tajemnicza delegacja NIK do Mińska. Brak raportu, jest rachunek
Budowa elektrowni jądrowej w Polsce. Premier: będzie mogła ruszyć w grudniu
Budowa elektrowni jądrowej w Polsce. Premier: będzie mogła ruszyć w grudniu
Tusk do prezydenta: proszę nie przeszkadzać. Wraca ustawa o krypto
Tusk do prezydenta: proszę nie przeszkadzać. Wraca ustawa o krypto
Trzęsienie ziemi w NBP. "Buntownicy" stracili departamenty
Trzęsienie ziemi w NBP. "Buntownicy" stracili departamenty
Skandal z Shein zmobilizował "ósemkę". List do KE podpisała również Polska
Skandal z Shein zmobilizował "ósemkę". List do KE podpisała również Polska
Wygrali w Lotto, nie odebrali pieniędzy. Totalizator ujawnia skalę
Wygrali w Lotto, nie odebrali pieniędzy. Totalizator ujawnia skalę
USA odwracają się od Europy. Pokazali strategię. Jest reakcja Unii
USA odwracają się od Europy. Pokazali strategię. Jest reakcja Unii
Demograficzne tsunami uderzy w NFZ. Znamy liczby
Demograficzne tsunami uderzy w NFZ. Znamy liczby
Przejęcie Warner Bros. Ekspert: to może mieć skutki dla rynku w Polsce
Przejęcie Warner Bros. Ekspert: to może mieć skutki dla rynku w Polsce
Rząd robi drugie podejście do kryptowalut. Wraca do projektu
Rząd robi drugie podejście do kryptowalut. Wraca do projektu
Nowe prawo podbije ceny mieszkań. Deweloperzy prognozują
Nowe prawo podbije ceny mieszkań. Deweloperzy prognozują
Kolejny amerykański gigant na celowniku UE. Rusza postępowanie antymonopolowe
Kolejny amerykański gigant na celowniku UE. Rusza postępowanie antymonopolowe