Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. WZI
|

InPost chce kupić francuską grupę logistyczą. Zapłaci ponad 500 mln euro

99
Podziel się:

"To najprawdopodobniej największa inwestycja zagraniczna prywatnej, polskiej firmy" - napisał na Twitterze szef InPost Rafał Brzoska, informując o złożeniu oferty.

InPost chce kupić francuską grupę logistyczą. Zapłaci ponad 500 mln euro
inpost paczkomat (money.pl, Rafał Parczewski)

InPost zamierza kupić grupę PUDO - Mondial Relay, czyli największego prywatnego francuskiego operatora w tzw. systemie out of home, czyli posiadającego punkty do odbioru przesyłek poza domem.

Właścicielem sieci jest niemiecka grupa OTTO, i to właśnie jej InPost złożył ofertę odkupienia francuskiej marki za 565 mln euro.

Jak pisze na Twitterze Rafał Brzoska, jest to "najprawdopodobniej jest największą inwestycją zagraniczną prywatnej polskiej firmy".

Zobacz także: E-handel rośnie dzięki pandemii. Brzoska: miliony nowych klientów

Oferta kupna francuskiego operatora to kolejny element ekspancji InPostu na zagraniczne rynki.

- Ekspansja międzynarodowa jest kluczowym elementem strategii rozwoju InPost, a Mondial Relay da nam miejsce na jednym z największych rynków handlu elektronicznego w Europie, zapewniając wiele możliwości przyspieszenia naszego wzrostu i stworzenia wartości dla akcjonariuszy - powiedział prezes InPostu Rafał Brzoska.

W styczniu InPost wszedł na giełdę w Amsterdamie. Chodziło o wzmocnienie profilu, rozpoznawalności i wiarygodności marki za granicą. Jak informowała spółka, ma to m.in. szerzej otworzyć drzwi do ekspansji paczkomatów do nowych krajów.

Jak wskazywała spółka jeszcze przed debiuetm, ma to też zapewnić dodatkową elastyczność finansową i różnorodność poprzez dostęp do szerszej gamy opcji pozyskiwania kapitału.

Na koniec 2020 roku InPost był właścicielem i operatorem 10,7 tys. paczkomatów. W ubiegłym roku obsłużył dzięki nim 240 milionów paczek. W najbliższym czasie chce zwiększyć ich liczbę do 14,5-15,5 tys.

Choć InPost jest niekwestionowanym liderem na rynku automatów pocztowych w Polsce, musi uważać na działania konkurencji.

W styczniu wejście na polski rynek automatów paczkowych zapowiedział chiński gigant internetowego handlu Alibaba, właściciel serwisu Aliexpress.

Jednocześnie polski gigant e-handlu chce, aby w Polsce pojawiło się ok. 3 tys. jego własnych urządzeń. Na przełomie roku firma wysłała zapytania ofertowe. Do marca tego roku chce mieć co najmniej połowę maszyn.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(99)
Tor
rok temu
Ale inpost prze do przodu ;)
Karlos
rok temu
Myślę, że to dobry ruch z ich strony
Norbi
rok temu
Ogromne pieniądze są w stanie dać.. widocznie będzie to dla nich bardzo opłacalne
Bizon
rok temu
To w takim razie oby ta inwestycja przebiegła tak jak chcą i przyniosła fajny efekt
Amin
rok temu
Nieźle ;)
...
Następna strona