Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|
aktualizacja

InPost wprowadza nową usługę. Sprawy urzędowe załatwisz przez paczkomat

6
Podziel się:

Nowa usługa ma pomóc w kontakcie z urzędami miast i gmin bez konieczności spotykania się z urzędnikiem, a nawet kurierem. Wszystko można załatwić przez paczkomat.

Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost.
Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost. (Materiały prasowe, Inpost)

InPost oddał na na potrzeby Urzędu Miasta Gorzowa Wielkopolskiego, dwa nowe specjalistyczne paczkomaty. Dzięki nim dokumenty można nadać i odebrać za pośrednictwem urządzenia bez bezpośredniego kontaktu z urzędnikami.

To, jak zapowiada firma, pierwsza z szeregu planowanych instalacji na potrzeby miast w całej Polsce. - Do teraz już kilka miast także zwróciło się do nas z podobną prośbą o pomoc w odblokowaniu urzędów - powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost.

Jak podkreślił, takie rozwiązanie w okresie pandemii jest o wiele bezpieczniejsze zarówno dla mieszkańców, jak i dla samych urzędników.

Urząd24 jako pierwsi przetestują mieszkańcy Gorzowa Wielkopolskiego. Na chwilę obecną Urząd Miasta przyjmuje przez paczkomaty głównie sprawy do Wydziału Komunikacji – mieszkańcy mogą m.in.: zarejestrować pojazd, zawnioskować o wydanie dowodów rejestracyjnych, kart pojazdu, pozwoleń czasowych oraz tablic rejestracyjnych, zgłosić zbycie pojazdu, zmianę stanu faktycznego lub demontaż pojazdu, zawnioskować o wymianę dokumentów komunikacyjnych i ich weryfikację, co do zgodności z posiadaną ewidencją.

Przyjmowanych będzie również szereg innych wniosków, których wykaz znajdzie się na stronie Urzędu.

- Prezydent Gorzowa Wielkopolskiego, jako pierwszy stwierdził, że to jest świetny pomysł i rozwiązanie obecnych bolączek. Szybko stworzyliśmy maszyny skonfigurowane pod potrzeby miast i przygotowaliśmy usługę InPost Urząd24, która znacznie ułatwi obieg dokumentów między urzędem a mieszkańcami. Pierwsze dedykowane paczkomaty oznaczone herbem miasta właśnie zostały postawione w Gorzowie Wielkopolskim. Dodatkowo, aby maksymalnie ułatwić załatwianie spraw urzędowych, umożliwiliśmy mieszkańcom Gorzowa nadanie dokumentów z każdego innego paczkomatu na terenie miasta do paczkomatu "urzędowego" – powiedział Rafał Brzoska.

Jak to działa? Wystarczy wypełnić prosty formularz na stronie urzad24.inpost.pl/Gorzow i zanieść wymagane dokumenty do dowolnego paczkomatu na terenie miasta. Koszt nadania to 5,99 zł. Odbieranie dokumentów nadanych przez urzędników do mieszkańców będzie możliwe w dwóch dedykowanych maszynach InPostu, zlokalizowanych obok budynków Urzędu Miasta.

Dodatkowo zamiast używać standardowego panelu dotykowego paczkomart można obsłużyć zdalnie przy pomocy darmowej aplikacji InPost Mobile z poziomu własnego smartfona, co dodatkowo zabezpiecza klientów.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Zobacz także: Obejrzyj i dowiedz się, jak chronić się przed koronawirusem
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(6)
Alex
4 lata temu
Super ! Jest to zgodne z moją dewizą - w każdej ( nawet teoretycznie "dennej" ) można znaleźć lukę / szansę na swój biznes - wszystko zależy od kreatywności :)
Marko
4 lata temu
co za swietny pomysl! sam bym na to chyba w zyciu nie wpadl :D
MAXX
4 lata temu
a poczta niech się zajmuje wyborami .
Viola
4 lata temu
czyli że to już dziala czy dopiero będą to wprowadzać?
Paju
4 lata temu
Prawo dla firmy InPost.