Kampania #SzczepimySię kosztowała 25 mln. Środki otrzymała m.in. fundacja założona przez o. Rydzyka
Kampania informacyjna "#SzczepimySię" kosztowała co najmniej 25 mln złotych - pisze press.pl za danymi Centrum Informacyjnego Rządu. Pieniądze za emitowanie reklam promujących akcje otrzymała m.in. Fundacja Lux Veritatis powiązana z o. Tadeuszem Rydzykiem. Część mediów nie otrzymało nawet złotówki.
CIR przygotował wykaz umów dotyczących działań reklamowych związanych z akcją #SzczepimySię. Znajdują się na niej 24 podmioty. CIR jednak nie podał kwoty umowy w przypadku jednego z nich - TVP.
Choć spoty związane z kampanią oglądać mogliśmy w zdecydowanej większości kanałów, to jednak nie wszystkie media mogły liczyć na środki z tego tytułu. Złotówki nie otrzymały media należące do Ringier Axel Springer Polska (m.in. Onet i "Fakt") i Agory ("Gazeta Wyborcza") - informuje "Press".
Najwięcej trafiło do agencji Interprima za kampanię w mediach społecznościowych. Umowa w tym przypadku opiewa na blisko 5 mln złotych. 3 mln złotych natomiast trafiło do RMF, a do Polsat Media - 2,6 mln złotych.
Paszporty szczepionkowe. Przedstawiciel linii lotniczych mówi, jakie są problemy
14,8 mln druków bezadresowych, które dostarczyła Poczta Polska, wyceniono na 3,1 mln złotych. Powyżej 1 mln złotych otrzymało m.in. Polskie Radio.
Pieniądze popłynęły również do Fundacji Lux Veritatis, na co zwraca uwagę "Fakt". Założona przez ojca Tadeusza Rydzyka fundacja otrzymała 400 tys. złotych. Tyle samo uzyskała również Fratria, wydawca tygodnika "Sieci" i portalu wpolityce.pl. 200 tys. złotych trafiło natomiast do Wirtualnej Polski.