W połowie minionego tygodnia "miotła" kadrowa, która ruszyła po zmianie ekipy rządzącej w Polsce, dotarła do PKP PLK S.A. Jak pisaliśmy w money.pl, odwołano cały zarząd i powołano tymczasowego szefa spółki. Tego samego dnia ogłoszono konkurs na prezesa zarządcy infrastruktury kolejowej. Zgłoszenia można przesyłać do 4 marca w południe.
Rada nadzorcza PKP PLK w czwartek (22 lutego) ogłosiła kolejne postępowania - tym razem na sześciu członków zarządu: ds. eksploatacji, ds. finansowych, ds. utrzymania infrastruktury, ds. realizacji inwestycji, ds. strategii i rozwoju oraz ds. transformacji cyfrowej.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Konkursy na władze PKP PLK
Zgłoszenia kandydatów będą przyjmowane do 14 marca, a rozmowy kwalifikacyjne prowadzone będą do 27 marca. Jak czytamy w ogłoszeniu przesłanym redakcji money.pl, będą musieli m.in. wykazać konkretne doświadczenie na podobnych stanowiskach.
Jeśli np. kogoś interesuje posada członka zarządu ds. utrzymania infrastruktury, to powinien mieć w CV "co najmniej 3-letnie doświadczenie związane z utrzymaniem infrastruktury kolejowej na stanowiskach kierowniczych lub samodzielnych albo wynikające z prowadzenia działalności gospodarczej na własny rachunek" - czytamy w informacji prasowej.
PKP PLK to w 100 proc. spółka Skarbu Państwa. Rolę walnego zgromadzenia odgrywa tym przypadku minister infrastruktury. Spółka, obok zarządzania państwową siecią linii kolejowych, odpowiada także za zarządzanie i synchronizację ruchu kolejowego, czy za opracowywanie i aktualizowanie rozkładu jazdy pociągów w skali całego kraju. A także za inwestycje infrastrukturalne oprócz Kolei Dużych Prędkości, czym zajmuje się spółka CPK.