Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Witold Ziomek
|
aktualizacja

Likwidacja bramek na A2. Utrudnienia na trasie Łódź - Warszawa

27
Podziel się:

W środę rozpoczął się remont na nieczynnym punkcie poboru opłat w Pruszkowie. Bramki ostatecznie znikną, a autostrada zyska nowy pas.

Rozpoczęła się rozbiórka bramek na A2.
Rozpoczęła się rozbiórka bramek na A2. (GDDKiA, Jan Krynicki)

W środę rozpoczęła się zapowiadana od dawna rozbiórka nieczynnego punktu poboru opłat w Pruszkowie.

- Likwidujemy po trzy wysepki, patrząc od wewnątrz. Remont będzie się odbywał w miejscu, który już dziś jest wydzielony, wiec utrudnienia będą jak najmniejsze - powiedział w poniedziałek rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Jan Krynicki.

Obecnie jest tam 17 wysp dzielących, które miały służyć jako infrastruktura do przyszłego poboru opłat od samochodów osobowych, ale ostatecznie zrezygnowało z tej przestarzałej i uciążliwej metody poboru opłat w tym miejscu.

Zobacz także: Oglądaj też: Na drogi ekspresowe poczekamy dekadę? Brakuje ponad 3600 km

Prędkość na tym odcinku ze względów bezpieczeństwa jest ograniczona do 40 km/h. Choć drastyczne łamanie tego ograniczenia jest na porządku dziennym, przy dużym natężeniu ruchu i tak powoduje to zakłócenia w płynności ruchu.

Decyzja o likwidacji bramek zapadła już w 2018 roku. GDDKiA dwukrotnie organizowała przetarg na wykonanie rozbiórki. W żadnym jednak nie wybrano wykonawcy, bo zgłoszone oferty przewyższały kwotę, którą Dyrekcjachciała przeznaczyć na rozbiórkę.

Ostatecznie demontażem bramek zajęło się Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno-Drogowych z Grójca, na podstawie umowy na kompleksowe utrzymanie dróg, zawartej z warszawskim oddziałem GDDKiA.

Prace mają się zakończyć 30 czerwca. Od 1 lipca kierowcy będą mieli do dyspozycji 2 jezdnie po 2 pasy ruchu w każdym kierunku.

To jednak nie koniec remontów na autostradzie A2. Łódzki oddział GDDKiA podpisał niedawno umowę na przygotowanie analizy technicznej w sprawie poszerzenia autostrady o dodatkowy, trzeci pas.

Prace mają sie zakończyć w ciągu najbliższych sześciu lat.

gospodarka
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(27)
WYRÓŻNIONE
sizif
6 lat temu
chcieli nabijać kabzę kosztem obywateli, UE nie pozwoliła, autostrada A-2 Warszawa-Łódź dotowana ze srodków unijnych, bravo UE
Votan
6 lat temu
Przekret na 100 km ekranów do Strykowa PO lasach, PO POlach, PO mostkach ochrona wróbli, lisów i zajęcy przed śpiewem autostrady,Na czj koszt je budowano? Albo pałakowe naziemne tunele na Trasie Toruńskiej Po obu stronach Wisły. Poza tym tu i tam Pojawiają się szykany na drogach, które trzeba brać okrakiem albo sie dalej jedzie bez podwozia. Dizś jechałem , po raz pierwszy zresztą w życiu drogą Rembertów - Zielonka. Tak wąska ,że jeden musi zjezdzać na Pobocze lub do rowu i zatrzymywac się. Na to nie ma pieniędzy jak również na skrzyzowanie na Placu Zawiszy, gdzie cały lud aż od Łodzi, Skierniewic i Żyradowa POmyka wąziutką ul. Niemcewicza i robi korek z Grójecką. Na pałąki pieniazde były a na Zawisze nie było.
baran
6 lat temu
prawdziwa polska gospodarka, najpierw budujemy bramki, póżniej ich nie używamy a teraz je rozbieramy = podwójne koszty na nic!!! BRAWO GDDKIA
NAJNOWSZE KOMENTARZE (27)
emeryt 60
6 lat temu
a wystarczyło wyrazic zgodę na proponowany przez PSL winiety
Szofer
6 lat temu
Może postawią tam rampy do zżucania śniegu z naczep
jan
6 lat temu
to pazerna pkatforma chciała okradać jak zwykle Polaków dzięki Bogu już nie ma tych sprzedawczyków
tak to ''mamy...
6 lat temu
Budowanie bez sensu , wyobraznia i remontowanie lub likwidowanie tego co zbudowano staje sie nasza specjalnoscia , Niektorzy nie przeczytali doklanie artykulu bowiem nie zrezygnowano z oplat tylko metode ich pobierania uznano za przestarzala i uciazliwa . Beda one pobierane inaczej i w innym miejscu .
j.
6 lat temu
Yogi jeszcze ścieżki rowerowe twoim zdaniem powinny być płatne.no tak dla przykładu 0.50 za km.
...
Następna strona