Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

LOT zwraca środki za odwołane loty. Wprowadza również elastyczne taryfy

6
Podziel się:

Największa operacja zwrotu środków w historii polskiego przewoźnika trwa. LOT dokonuje zwrotów za bilety pasażerom w Polsce i na wszystkich rynkach zagranicznych. Dodatkowo pojawiły się nowe taryfy, dające większą swobodę i elastyczność planowania podróży.

Dokonanie jednego zwrotu zajmuje ok. 8 min. Pracuje nad tym 56 konsultantów
Dokonanie jednego zwrotu zajmuje ok. 8 min. Pracuje nad tym 56 konsultantów (Materiały prasowe)

Materiał partnera PLL LOT

W czasie pandemii anulowano ponad 38 925 zaplanowanych rejsów, na które sprzedano 415 739 biletów.

O zwrot środków wystąpiło do przewoźnika ponad 271 tysięcy osób. Call center obsługuje oprócz reklamacji również bieżące rezerwacje, stąd też czas oczekiwania na kontakt znacząco się wydłużył.

”Dokładamy wszelkich starań, aby przyspieszyć procesowanie zgłoszeń i tym samym liczbę wypłacanych zwrotów, licząc jednocześnie na cierpliwość i zrozumienie ze strony pasażerów. Wnioski rozpatrywane są w kolejności zgłoszenia, a maksymalny termin ich realizacji to obecnie między 3 a 4 miesiące” informuje biuro prasowe przewoźnika.

PLL LOT poinformował również, że w centrum obsługi pasażerów zostały zatrudnione dodatkowe osoby, aby jak najszybciej zakończyć proces zwrotów biletów.

- Aby zobrazować ten proces warto wspomnieć, że dokonanie jednego zwrotu zajmuje ok. 8 min. Pracuje nad tym 56 konsultantów. Oznacza to, że zrealizowanie całej operacji zajmie nawet do 3 miesięcy” mówi Krzysztof Moczulski, rzecznik prasowy PLL LOT.

LOT w swoim komunikacie przypomina, że bilet na odwołany rejs PLL LOT zachowuje ważność przez rok od daty zakupu. Z myślą o pasażerach anulowanych rejsów wprowadzono także następujące możliwości:

  • bezpłatną zmianę terminu rejsu, połączoną z kodem uprawniającym do 30% rabatu na kolejną podróż z LOT-em;
  • zmianę trasy podróży wraz z rabatem w wysokości 200 PLN w przypadku konieczności dopłaty do nowej rezerwacji;
  • możliwość skorzystania z vouchera ważnego przez okres 12 miesięcy od daty wystawienia.

Zmiany w rezerwacji można dokonać za pośrednictwem formularza kontaktowego oraz telefonicznie pod numerem Contact Center LOT.

Szczegółowe informacje dostępne są na stronie LOT.com w zakładce Procedura zmian i zwrotu biletów.

Materiał partnera PLL LOT

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(6)
Brawo PIS
4 lata temu
zrobiliście z LOT TOTO-LOT
yxxyx
4 lata temu
Nie rozumiem, czemu odwołują loty skoro granice już są otwarte ? Mam już drugi raz odwołany ten sam lot.
Maciej
4 lata temu
Porażka, 19 marca 2020 zgłoszona reklamacja, do tej pory nie otrzymałem pieniędzy i żadnego info.
KN
4 lata temu
Karol Nowak Jakby nie rolowali długu odbywałoby się to znacznie szybciej !!! Na to jest paragraf lociku !!! Mi odwołaliście lot i w tym samym dniu lot transatlantycki proponujecie, ludzie weźcie trochę myślcie !!!!
Paulina
4 lata temu
Nikomu nie zwracają, ludzie czekają po 3-4 miesiące. Mi odwołali 3 loty na 4 kupione kilka dni wcześniej. Z tego co widać na forach, problem jest powszechny, dotyczy tysięcy ludzi. Najgorsze jest to, że LOT dalej perfidnie sprzedaje bilety na loty, które są odwołane. I oczywiście ubieganie się o zwrot jest utrudnione przez to, że nie wszystkie loty z rezerwacji są oficjalnie odwołane. Skandal.