Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|
aktualizacja

Maersk zwolni 10 tys. osób. Wszystko przez spadek zainteresowania usługami

70
Podziel się:

Duński gigant z branży logistycznej planuje łącznie zredukować 10 tys. etatów. Wszystko przez spowolnienie gospodarcze, przez które spada zainteresowanie usługami oferowanymi przez Maersk. Firma zdecydowała się na ten krok, by ratować tegoroczny wynik finansowy.

Maersk zwolni 10 tys. osób. Wszystko przez spadek zainteresowania usługami
Spowolnienie gospodarcze. Maersk w najbliższych miesiącach zakończy proces zwolnień. Pracę straci do 10 tys. osób (GETTY, Bloomberg)

O sprawie informuje brytyjski "The Guardian", który podał, że Møller-Maersk, jedna z największych na świecie firm żeglugowych, szykuje się do sporej redukcji etatów. Po zakończeniu procesu z pracą ma pożegnać się nawet 10 tys. osób.

Masowe zwolnienia w firmie Maersk

Gigant przekazał, że rozpoczął już proces zwolnień od początku roku. Teraz jednak planuje "zintensyfikować" działania, które mają doprowadzić do ograniczenia kosztów funkcjonowania firmy. Ma to na celu ochronić wyniki finansowe spółki w obliczu pogarszającej się sytuacji na rynku i spadkiem zainteresowania usługami logistycznymi.

I tak od stycznia pracę straciło już 6,5 tys. osób. Tym samym Maersk zmniejszył zatrudnienie ze 110 tys. osób do 103,5 tys.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Grozi nam fala bankructw w 2024 r. "Koszty silnie dociskają gastronomię"

Teraz jednak firma zamierza zwiększyć wysiłki mające na celu zredukować zatrudnienie. Do końca roku pracę ma stracić 2,5 tys. osób, a w 2024 r. kolejne 1 tys. Przyniesie to firmie co najmniej 600 tys. dolarów oszczędności w skali roku.

Obecne zwolnienia to nie koniec

Ogólnie rzecz biorąc Maersk chce docelowo zmniejszyć globalnie liczbę pracowników o 10 proc. i zejść z liczbą osób na liście płac poniżej 100 tys. CEO spółki Vincent Clerc stwierdził, że zwolnienia są konieczne, aby dostosować się do "nowej normalności" po tym, jak firmy żeglugowe skorzystały na znacznie wyższych cenach w czasie pandemii koronawirusa, gdy łańcuchy dostaw zostały zakłócone, a firmy przerzuciły się na transport morski.

Nasza branża stoi w obliczu nowej normalności ze stłumionym popytem, cenami powracającymi do historycznych poziomów i presją inflacyjną na naszą bazę kosztową – stwierdził Vincent Clerc, cytowany przez "Guardiana".

Dziennik zwrócił się do rzecznika prasowego spółki z pytaniami o szczegóły procesu zwolnień, ten jednak odmówił komentarza.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(70)
WYRÓŻNIONE
Xxx
11 miesięcy temu
Po "covidzie" chcieli się nachapać ! Ceny frachtu wystrzeliły w kosmos wszystko podrożało. Rok później płacz i lament bo spowolnienie, kryzys itp. Ten świat przez tą chciwość schodzi na psy !!!
Rn5
11 miesięcy temu
Zwolnią tysiąc ludzi zaoszczędzą 600 tysięcy rocznie czyli co płacili im 300 dolarów na miesiąc na rękę? ;) Wy tam umiecie liczyć na poziomie podstawówki w tej redakcji?
Pijawka
11 miesięcy temu
Importuję towary od lat. Średnia stawka za kontener z Tajlandii to około 1000 dolarów. W czasie pandemii i w czasie wojny MAERSK i inni operatorzy kazali płacić sobie 9000 dolarów. Skoro za te same usługi zarobili DZIEWIĘCIOKROTNIE więcej to co teraz narzekają???Tak na marginesie to takie pijawki jak MERSKI i inni operatorzy przyczynili się do znacznego wzrostu INFLACJI!!!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (70)
śledź
11 miesięcy temu
Skoro zwolnienie tysiąca osób ma dać oszczędność 600 tys. $. To oznacza że za rok pracy płacą aż 600 $. Ciekawe czy ktoś oprócz redaktora portalu chce pracować za taką kasę.
prorok
11 miesięcy temu
A wy przygotowaliscie sie juz na szukanie pracy ? Rada moja taka poki macie prace nie zwalniajcie sie z niej bo moze ze stazem was nie zwolnia , a pracy nie bedzie,daje na to gora rok .
PINCET PLUS
11 miesięcy temu
WINCYJ Z CHIN KONTENERÓW DO USA , wincyyyyyyj
Velasquez
11 miesięcy temu
Też się dziwię. Przecież to nie firma tylko organizacja charytatywna
Logi styk
11 miesięcy temu
Uratować WYNIK FINANSOWY? A nie miejsca pracy? Człowiek jest tam tylko śmieciem?
...
Następna strona