Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
AZI
|
aktualizacja

Nie wiadomo kiedy Unimot przejmie Lotos Terminale. "Nie ma precyzyjnego terminu"

16
Podziel się:

Spółka Unimot zrezygnowała z publikacji prognozy skorygowanej EBITDA na 2023 rok. Powodem jest m.in. brak możliwości podania precyzyjnego terminu nabycia akcji Lotos Terminale w 2023 roku. - podała spółka w komunikacie.

Nie wiadomo kiedy Unimot przejmie Lotos Terminale. "Nie ma precyzyjnego terminu"
Unimot ma przejąć bazy paliwowe od Lotosu po fuzji z Orlenem. Dzięki transakcji stanie się trzecim graczem w Polsce na rynku paliwowym. (East News, Wojciech Strozyk/REPORTER)

Unimot ma przejąć bazy paliwowe od Lotosu po fuzji z Orlenem. W połowie tego roku spółka otrzymała zgodę prezesa UOKiK na nabycie 100 proc. akcji spółki Lotos Terminale. Umowa przedwstępna, na którą konieczna była także zgoda Komisji Europejskiej, obejmuje biznes niezależnego operatora logistycznego oraz produkcji i sprzedaży asfaltów.

Tymczasem w piątek Unimot poinformował w komunikacie giełdowym, że "nie jest w stanie w sposób jednoznaczny określić wielkości wpływu na EBIDTA skorygowaną planowanego nabycia 100 proc. akcji Lotos Terminale z powodu m.in. braku możliwości precyzyjnego określenia terminu zamknięcia tej transakcji w 2023 r ".

Poinformowano także, że "Emitent i jego spółka zależna – Unimot Investments współpracują ze sprzedającym w celu możliwe szybkiej realizacji transakcji związanej z przejęciem akcji Lotos Terminale.

Jednocześnie Unimot wyjaśnił, że biorąc pod uwagę powyższe czynniki, publikacja prognoz finansowych byłaby obarczona zbyt dużym ryzykiem i mogłaby wprowadzić inwestorów w błąd.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Uwaga na ropę naftową. Na rynku może dokonać się niebezpieczny zwrot

Unimot przejmie Lotos Terminale za kredyt

Unimot szacuje, że przejmowany biznes może w przyszłości generować dodatkowe około 70 - 100 mln zł wyniku EBITDA. Z raportu firmy dotyczącego wyników finansowych za trzeci kwartał 2022 roku wynika, że transakcja zostanie sfinansowana w większości z kredytów bankowych, a stosowna umowa kredytowa w łącznej wysokości 360 mln zł z konsorcjum trzech banków została zawarta 12 stycznia 2022 roku.

Przypomnijmy, w wyniku umów podpisanych z wcześniej z Orlenem i Lotosem, Unimot ma przejąć dziewięć terminali o pojemności 350 tys. metrów sześciennych, z opcją rozbudowy do 410 tys. metrów sześciennych. Firma będzie także właścicielem nowego terminalu w Szczecinie, który ma zbudować Orlen.

— Dzięki transakcji będziemy trzecim graczem w Polsce na rynku logistyki paliwowej, drugim co do wielkości graczem na hurtowym rynku paliwowym i drugim na rynku asfaltów. Staniemy się dwukrotnie większą organizacją pod względem EBITDA oraz liczby pracowników po przejęciu — mówił prezes Unimotu Adam Sikorski na konferencji poświęconej przejęciu aktywów Lotosu w wyniku fuzji z Orlenem na początku 2022 roku.

Unimot to multienergetyczna grupa kapitałowa, która oferuje produkty paliwowe, gaz oraz energię elektryczną. Spółka buduje też sieć stacji paliw w Polsce pod marką AVIA. Od marca 2017 roku firma jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Obecnie ma 105 stacji paliw. Rok temu miała ich 76.

Na początku sierpnia Unimot poinformował, że podpisał umowę przeniesienia części przedsiębiorstwa związanej z segmentem obrotu paliwami ze spółki Unimot do spółki zależnej – Unimot Paliwa. Jak wyjaśniono, ma to być przygotowanie do roli niezależnego operatora logistycznego, którym stanie się Unimot w wyniku sfinalizowania transakcji przejęcia spółki Lotos Terminale.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(16)
Hvv
rok temu
W unimocie jest siedlisko SLD
zladzieje
rok temu
wszystko trzeba sprywatyzowac inaczej politykierzy i ich rodzinki robia prywate na panstwowym i obstawiaja tam misiewiczow ze swych rodzinek
Ben Zin
rok temu
avia.....szwajcarzy nam potrzebni jak ruscy... dlaczego unimot pod własnym logo marki stacji nie otwiera? ....
Prezydent2025
rok temu
Od dawna nikt nie prowadził z takim rozmachem prywatnych interesów na publicznym majątku jak robi to teraz zaplecze biznesowe PISU. To skala przegrywająca nawet z operacjami Pana Kulczyka.
Tak mówią
rok temu
Unimot to ta spółka która założyli agenci służb pisowskich ? No proszę pijawki się podpisały wystarczy mieć odpowiednie teczki