Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Krzysztof Olszewski
Krzysztof Olszewski
|
aktualizacja

Nowa strategia KGHM. W planach inwestycje i bezpieczeństwo pracowników

0
Podziel się:

Nie mamy wpływu na cenę miedzi, bo to dyktują warunki światowe. Mamy jednak wpływ na to jak miedź produkujemy i jakie są nasze koszty. I temu służy nowa strategia KHGM – mówi w rozmowie z money.pl Marcin Chludziński, prezes miedziowego koncernu.

KGHM to jeden z największych producentów i wydobywców miedzi na świecie
KGHM to jeden z największych producentów i wydobywców miedzi na świecie (Materiały prasowe)

KGHM to jeden z największych producentów i wydobywców miedzi na świecie. Firma zatrudnia ponad 18 tysięcy pracowników – w kopalniach, Zakładach Wzbogacania Rud i hutach na trzech kontynentach. Gigant, by się rozwijać potrzebuje strategii. Poprzednia pochodziła z 2017 roku i wymagała pilnej aktualizacji. Tym bardziej, że świat wokół wciąż się zmienia.
Wpływ na cenę miedzi, z której sprzedaży żyje polski gigant ma m.in. wojna handlowa między USA i Chinami, kurs dolara, wznowienie amerykańskich sankcji wobec Iranu, czy Brexit.
- Ta branża jest jak maraton, dlatego musimy przygotowywać się jak do maratonu – przekonywał podczas prezentacji strategii Marcin Chludziński, prezes KGHM Polska Miedź. – Tu nie można liczyć na szybki zwrot z inwestycji i ta strategia to zakłada, dając nam jednocześnie możliwości rozwoju.

*Kluczowe założenia strategii koncernu? *
KGHM określa cztery strategiczne kierunki rozwoju, oznaczając je czterema literami E:
• Elastyczność – obejmująca przede wszystkim zagadnienia związane z przemysłem 4.0, digitalizacją i elektromobilnością,
• Efektywność – będącą odpowiedzią na wzrost konkurencji w branży produkcyjnej i wydobywczej oraz przemysł 4.0,
• Ekologia – bazująca na elektromobilności, rozwoju regulacji proekologicznych, gospodarce obiegu zamkniętego oraz proekologicznej produkcji,
• E-przemysł – oparty na robotyzacji, digitalizacji, społeczeństwie opartym na wiedzy oraz założeniach przemysłu 4.0.
Szczegółowe założenia dotyczące strategii firma podzieliła na poszczególne obszary. Poniżej szczegółowe i najważniejsze założenia

Produkcja
• Krajowa produkcja górnicza na poziomie 450 tys. ton Cu w urobku przy średniorocznym koszcie C1 nie wyższym niż 3800 USD/tonę w okresie 2019-2023.
• Średnioroczny dzienny przerób rudy w Sierra Gorda na poziomie co najmniej 130 tys. ton od roku 2020.
• Średnioroczna produkcja hutnicza w Polsce na poziomie 540 tys. ton rocznie w okresie 2019-2023.

Rozwój
• Osiągnięcie możliwości oparcia 35 proc. produkcji hutniczej na wsadach obcych, w tym złomach do 2030 roku.
• Wzrost udziału wysokoprzetworzonych produktów miedziowych (drutu OFE-Cu, granulatu OFE-Cu oraz produktów końcowego zastosowania) w ogólnej sprzedaży GK KGHM do poziomu 10% na koniec 2030 roku.
• Zaspokojenie 50 proc. zapotrzebowania KGHM Polska Miedź S.A. na energię elektryczną ze źródeł własnych i Odnawialnych Źródeł Energii do końca 2030 roku. Obecnie firma wytwarza 3- proc. potrzebnej jej energii i jest największym odbiorcą prądu w Polsce.

Innowacje
• Zapewnienie realizacji 100 proc. projektów innowacyjnych zgodnie z zasadami spójnego modelu do zarządzania innowacjami i pracami badawczo-rozwojowymi („B+R”) w GK KGHM w okresie 2019-2023.
• Zwiększenie wydatków na innowacje i prace B+R do poziomu 1% przychodów KGHM Polska Miedź S.A. w 2023 roku. Firma zamierza przeznaczyć na badania ok. 200 milionów złotych rocznie.

Stabilność Finansowa
• Oparcie struktury finansowania GK KGHM na instrumentach długoterminowych.
• Efektywne zarządzanie ryzykiem rynkowym i kredytowym w GK KGHM.
• Elastyczne reagowanie na zmieniające się warunki makroekonomiczne oraz geologiczno-górnicze. Rozważane jest wstrzymanie produkcji w kopalni Morrison w Sudbury.

Człowiek i Środowisko,
• Coroczna poprawa wskaźnika wypadków przy pracy - LTIFR (aktywa krajowe) oraz TRIR (aktywa zagraniczne) o co najmniej 20 proc..
• Do 2023 roku osiągnięcie poziomu zaangażowania i satysfakcji pracowników GK KGHM na poziomie 70 proc.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)