Od grudnia ceny piw idą w górę. Kampania Piwowarska wprowadza podwyżki
Zapowiedziane w sierpniu przez Kompanię Piwowarską podwyżki właśnie wchodzą w życie. Od grudnia obowiązują nowe cenniki. Zmiany podyktowane są wzrostem kosztów surowców i opakowań - informuje portal dlahandlu.pl.
Wysoka inflacja daje się Polakom we znaki od wielu miesięcy. Choć wstępny odczyt za listopad mówi o nieznacznym spadku inflacji, eksperci nie mają złudzeń: drożyzna szybko nie odpuści. W styczniu spodziewają się wzrostu cen na poziomie 20 proc.
Podwyżki zapowiada także branża piwna. Od 1 grudnia złoty trunek produkowany przez Kampanię Piwowarską będzie droższy. Zmiana cen podyktowana jest wzrostem kosztów produkcji butelek szklanych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ceny piwa w górę. "W krótkim czasie koszty pracy poszły mocno w górę"
Które piwa będą droższe?
Nie wszystkie piwa od razu zdrożeją. Na razie nowych cen można się spodziewać w przypadku trunków w szklanych butelkach. Cytowana przez serwis dlahandlu.pl Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektorka ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej, powiedziała, że podwyżka dotyczy piw sprzedawanych w szklanych butelkach bezzwrotnych oraz tych z tzw. segmentu premium i superpremium.
Kompania Piwowarska zrzesza trzy browary: Tyskie Browary Książęce, Browar Dojlidy w Białymstoku oraz Lech Browary Wielkopolski w Poznaniu. To w nich produkowane są piwa takie jak: Żubr, Tyskie, Lech, Redd’s, a także kolekcja Książęcego.
Polacy kupują piwo w dyskontach
Raport sporządzony przez Grupę Blix i Kantar Polska "Smart shopper kategorii Piwo 2022" pokazuje, że większość badanych z powodu ceny rezygnuje obecnie z zakupu trunku. Ponad połowa respondentów wskazała równocześnie, że jest w stanie zapłacić za piwo maksymalnie 5 zł - dodaje serwis Wiadomości Handlowe.
Dyskonty są miejscem, w którym Polacy kupują piwo najczęściej - wynika z badania "Smart shopper kategorii Piwo 2022". Według autorów zestawienia ten trunek jest nabywany najczęściej przy okazji robienia codziennych zakupów. Poza tym w sieciach dyskontowych można natknąć się na promocje, co skłania Polaków do kupna piwa.
Jak pokazuje analiza, Polacy rezygnują z kupowania piwa z uwagi na zbyt wysoką cenę (67 proc.), brak promocji (36 proc.) i skromny wybór oraz niewłaściwy sposób jego przechowywania (34 proc.).
Większość badanych jest w stanie za jedno piwo w sklepie zapłacić maksymalnie 5 zł. Do 10 zł - to wybór 18 proc. pytanych, tylko 5 proc. wyda na butelkę napoju powyżej tej kwoty.