Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
HTO
|
aktualizacja

Od grudnia ceny piw idą w górę. Kampania Piwowarska wprowadza podwyżki

188
Podziel się:

Zapowiedziane w sierpniu przez Kompanię Piwowarską podwyżki właśnie wchodzą w życie. Od grudnia obowiązują nowe cenniki. Zmiany podyktowane są wzrostem kosztów surowców i opakowań - informuje portal dlahandlu.pl.

Od grudnia ceny piw idą w górę. Kampania Piwowarska wprowadza podwyżki
Od 1 grudnia ceny piw produkowanych przez Kampanię Piwowarską idą w górę (East News)

Wysoka inflacja daje się Polakom we znaki od wielu miesięcy. Choć wstępny odczyt za listopad mówi o nieznacznym spadku inflacji, eksperci nie mają złudzeń: drożyzna szybko nie odpuści. W styczniu spodziewają się wzrostu cen na poziomie 20 proc.

Podwyżki zapowiada także branża piwna. Od 1 grudnia złoty trunek produkowany przez Kampanię Piwowarską będzie droższy. Zmiana cen podyktowana jest wzrostem kosztów produkcji butelek szklanych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Ceny piwa w górę. "W krótkim czasie koszty pracy poszły mocno w górę"

Które piwa będą droższe?

Nie wszystkie piwa od razu zdrożeją. Na razie nowych cen można się spodziewać w przypadku trunków w szklanych butelkach. Cytowana przez serwis dlahandlu.pl Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektorka ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej, powiedziała, że podwyżka dotyczy piw sprzedawanych w szklanych butelkach bezzwrotnych oraz tych z tzw. segmentu premium i superpremium.

Kompania Piwowarska zrzesza trzy browary: Tyskie Browary Książęce, Browar Dojlidy w Białymstoku oraz Lech Browary Wielkopolski w Poznaniu. To w nich produkowane są piwa takie jak: Żubr, Tyskie, Lech, Redd’s, a także kolekcja Książęcego.

Polacy kupują piwo w dyskontach

Raport sporządzony przez Grupę Blix i Kantar Polska "Smart shopper kategorii Piwo 2022" pokazuje, że większość badanych z powodu ceny rezygnuje obecnie z zakupu trunku. Ponad połowa respondentów wskazała równocześnie, że jest w stanie zapłacić za piwo maksymalnie 5 zł - dodaje serwis Wiadomości Handlowe.

Dyskonty są miejscem, w którym Polacy kupują piwo najczęściej - wynika z badania "Smart shopper kategorii Piwo 2022". Według autorów zestawienia ten trunek jest nabywany najczęściej przy okazji robienia codziennych zakupów. Poza tym w sieciach dyskontowych można natknąć się na promocje, co skłania Polaków do kupna piwa.

Jak pokazuje analiza, Polacy rezygnują z kupowania piwa z uwagi na zbyt wysoką cenę (67 proc.), brak promocji (36 proc.) i skromny wybór oraz niewłaściwy sposób jego przechowywania (34 proc.).

Większość badanych jest w stanie za jedno piwo w sklepie zapłacić maksymalnie 5 zł. Do 10 zł - to wybór 18 proc. pytanych, tylko 5 proc. wyda na butelkę napoju powyżej tej kwoty.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(188)
Rudeusz
rok temu
Piwa i wódki nie piję
Kubbi
rok temu
KOMpania Piwowarska. kampania to była wrześniowa w 39.
Petrus
rok temu
"Od 1 grudnia złoty trunek produkowany przez Kampanię Piwowarską będzie droższy". Czyli rozumiem, że ciemne trunki (np. Porter Bałtycki) oraz farbowane trunki (np. radlery) od KP wtedy nie podrozeją!
Eee
rok temu
W Czechach piwo jest tańsze
Closs
rok temu
Zł na butelce to jeszcze nie tak dużo
...
Następna strona