Planujesz wypad nad Morskie Oko? Uwaga, nie wszyscy kupią bilety
Tatrzański Park Narodowy wprowadza kolejne ograniczenia w sprzedaży biletów na popularny parking w Palenicy przed szlakiem na Morskie Oko. Turyści nie kupią już wejściówek na miejscu. Od sierpnia dostępna jest tylko sprzedaż internetowa.
TPN po raz kolejny ograniczy turystom sprzedaż wejściówek na parking przed drogą na Morskie Oko. Od 2 sierpnia osoby, które będą chciały skorzystać z parkingu w Palenicy Białczańskiej lub na Łysej Polanie, będą musiały zaopatrzyć się wcześniej w e-bilet. Sprzedaż wejściówek na miejscu nie będzie dostępna.
Bilet można kupić przez stronę internetową tpn.pl, koszt to 35 zł. Jak zaznaczają jednak władze TPN-u, w wejściówkę parkingową warto zaopatrzyć się co najmniej dzień wcześniej.
- Ostatnie tygodnie pokazały, że mieszany system sprzedaży biletów parkingowych w okresie dużego ruchu turystycznego nie zmniejsza korków w tym rejonie. Poza sezonem zdawał egzamin, w wakacje - nie - mówił na konferencji prasowej Szymon Ziobrowski, dyrektor TPN-u.
Pokazy garnków i pościeli. UOKiK idzie na wojnę z naciągaczami
W ten sposób Ziobrowski argumentuje decyzje o wprowadzeniu możliwości kupna biletu na parking tylko drogą internetową. Jak dodał, czerwiec był rekordowym miesiącem pod względem wizyt turystów.
Z e-biletem kierowcy nie muszą się martwić o ewentualny brak miejsca na parkingu. Ziobrowski zaleca jednak, by wycieczki planować w taki sposób, aby na parkingu pojawić się rano. Wtedy turyści mają większą szansą na miejscówkę bliżej wejścia na szlak prowadzący do Morskiego Oka.
Dodatkowo Park uruchomi punkt stacjonarny, w którym będzie można zaopatrzyć się w bilety parkingowe. Od 2 sierpnia turyści kupią wejściówki również w punkcie informacji turystycznej przy ul. Chałubińskiego 44 w Zakopanem. Miejsce otwarte jest od 7:30 do 16:30.