Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRWL
|

Podpisywali umowy w domu klienta. Nie informowali o wszystkim. Muszą oddać pieniądze

10
Podziel się:

Fortum Marketing and Sales Polska musi wypłacić swoim klientom rekompensaty. Zdecydował o tym UOKiK po trwającym od lutego 2020 postępowaniu.

Podpisywali umowy w domu klienta. Nie informowali o wszystkim. Muszą oddać pieniądze
UOKiK zobowiązał Fortum Marketing and Sales Polska do wypłaty swoim klientom rekompensaty (Adobe Stock)

Fortum Marketing and Sales Polska musi wypłacić rekompensaty klientom. Decyzją Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów firma wypłaci po 49 zł wszystkim klientom, którzy złożyli skargi dotyczące m.in. wprowadzania konsumentów w błąd co do wysokości rachunków za prąd i gaz.

- Wiele osób skarżyło się, że przedstawiciele Fortum Marketing and Sales Polska podszywali się pod dotychczasowego dostawcę prądu i gazu, niezgodnie z prawdą obiecywali niższe rachunki, zatajali istotne szczegóły promocji i nie zostawiali podpisanych dokumentów, przez co utrudniali odstąpienie od zawartej umowy. W efekcie takich praktyk konsumenci zawierali umowy niekorzystne dla nich finansowo — poinformował prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Postępowanie zostało wszczęte przez UOKiK w lutym 2020 roku. Urząd stwierdził, że firma podszywała się pod dotychczasowego sprzedawcę prądu lub gazu podczas odwiedzin u konsumentów i wprowadzała ich w błąd.

Zobacz także: Ceny w hotelach w górę. "Polacy są wyrozumiali, chcą tego"

Zamiast przedłużenia umowy z dotychczasowym dostawcą, klienci zrywali umowę i podpisywali z nowym.

Jak dodał UOKiK w środowej informacji, wkrótce wejdzie w życie zakaz zawierania umów sprzedaży prądu czy gazu w domach konsumentów.

UOKiK ustalił też, że zatajano szczegóły promocji. "Przedstawiciele FMSP nie informowali konsumentów, że skorzystanie z obiecywanych rabatów, np. upustu o 20 proc. z gwarancją niezmienności ceny przez 4 lata, wymaga podjęcia przez nich dodatkowych działań w ściśle określonym czasie i obowiązuje tylko do określonych limitów zużycia" - czytamy w komunikacie urzędu. Klienci, którzy nie złożyli stosownego wniosku w terminie 30 dni od opublikowania zatwierdzonej przez prezesa URE taryfy np. dla spółki PGNiG, musieli płacić rachunki według ”normalnego cennika”.

UOKiK uznał też, że spółka wprowadza klientów w błąd co do wysokości przyszłych rachunków. "Konsumenci byli kuszeni obietnicą niższych opłat za prąd lub gaz. Tymczasem rachunki okazywały się wyższe niż u dotychczasowego sprzedawcy, a przedstawiciele FMSP zatajali informacje o dodatkowych opłatach, w tym np. o opłacie handlowej" – informuje UOKiK.

Każdy poszkodowany konsument, który złożył skargę na FMSP nie później niż rok po zawarciu umowy poza lokalem (między 1 listopada 2016 r. a 14 czerwca 2021 r.), dostanie 49 zł rekompensaty.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(10)
konsument
rok temu
Nie dajcie się tym złodziejom, oszukują jak się da, podrabiają podpisy na umowach i naciągają starsze osoby. Zgłaszajcie do uokik wkoncu ktoś z nimi zrobi porządek i zabierze licencje na działanie w Polsce.
ZENEK
rok temu
Jakim prawem fortum samowolnie przedluza umowy gdzie jest UOK
twardowski
rok temu
już miałem pisać skargę ale widać że działania naganne są zamiatane a firma rżnie klientów aż miło i składanie skargi jest bez sensu - gdzie kara ????.
syn
2 lata temu
Rachunek po rozwiązaniu umowy po śmierci właścicielki mieszkania ,która została naciągnięta na podpisanie umowy za życia 87,76 zł za zużycie 0 kw/h. Natomiast brak jakiekolwiek chęci zwrotu nadpłaty za gaz. Typowy przykład naciągania starszych osób, cos w stylu na wnuczka.
Katarzyna
2 lata temu
I dalej robia to samo. Kłamią I oszukują