Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|

Prezes i współwłaściciel Panattoni Europe i India za budową CPK. "To jest nasza szansa"

50
Podziel się:

Polska nie ma zasobów naturalnych, Polska ma bardzo dobrą lokalizację. Dla mnie takie lotnisko centralne to jest następny element rozwoju kraju - mówi o CPK w rozmowie z money.pl Robert Dobrzycki, prezes oraz współwłaściciel Panattoni Europe i India.

Prezes i współwłaściciel Panattoni Europe i India za budową CPK. "To jest nasza szansa"
Makieta Centralnego Portu Komunikacyjnego (PAP, Paweł Supernak)

Robert Dobrzycki, założyciel, współwłaściciel oraz prezes Panattoni w Europie, Wielkiej Brytanii i Azji, która oferuje tam przestrzeń przemysłową - np. magazyny przy polskich drogach szybkiego ruchu - był gościem programu money.pl "Biznes Klasa". Szef redakcji Łukasz Kijek zapytał biznesmena i eksperta od logistyki, czy jego zdaniem potrzebny jest Polsce Centralny Port Komunikacyjny. Odpowiedź była jednoznaczna.

- Dla mnie takie lotnisko centralne, to jest następny element rozwoju Polski, jako hubu logistyczno-infrastrukturalnego - powiedział Dobrzycki. - Moim zdaniem, my musimy budować taką infrastrukturę, żeby biznesowo zaznaczyć swoje miejsce w Europie. Jesteśmy bardzo ciekawie zlokalizowani, pomiędzy światem zachodnim a wschodnim. Możemy być hubem na Bliski Wschód bądź Azję - stwierdził.

Zdaniem biznesmena Polska zyskałaby dzięki CPK nie tylko w kwestii większego tranzytu, czy przeładunku towarów. Lepsze połączenia lotnicze sprawiłyby, że biznes łatwiej mógłby dostać się do naszego kraju.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Polak stworzył potęgę - Panattoni to największy deweloper przemysłowy w Europie - Biznes Klasa #21

"Same pozytywy" CPK

- Posiadanie hubu, który ma dużo połączeń z całym światem, powoduje, że to miejsce jest dużo ciekawsze dla biznesu. Pod każdym kątem - przekonuje Dobrzycki. Uważa, że budowa CPK byłaby projektem cywilizacyjnym dla Polski.

Prezes Panattoni w Europie, Wielkiej Brytanii i Azji zaznaczył, że nie chce się wypowiadać w kwestiach procesu budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego między Łodzią a Warszawą, czy jego kosztów.

- Na pewno ciężko skalkulować wydatki i przychody z samego tego projektu, ale jego efekt ekonomiczny, będzie promieniował. I moim zdaniem będzie olbrzymi - powiedział Dobrzycki. Wymienił, że wpłynie on np. na ściąganie biznesu do Polski, a co za tym idzie - wpływów z podatków. - Same pozytywy - podkreślił.

W poprzednich odcinkach programu Łukasz Kijek rozmawiał z:

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(50)
Mob
miesiąc temu
Międzynarodowa grupa wpływu w działaniu. Taka prawda, ośrodek decyzyjny znajduje się poza granicami naszego kraju i permanentnie naciska na budowę molocha, który pochłonie ogromne pieniądze z budżetu państwa. To bezprecedensowy skok na ogromne pieniądze polskich podatników. Każdy Polak będzie musiał podarować CPK kiciarzom kilkadziesiąt tysięcy złotych. I nikt się nie będzie nas pytał o zdanie.
miki
2 miesiące temu
Jak czytam wycie przeciwników CPK, to utwierdzam się w przekonaniu, że ta inwestycja jest kluczowa dla dalszego rozwoju Polski i bogacenia się Polaków. Pewnie uda się Tuskowi trochę opóźnić rozwój Polski, ale jego rządy nie są wieczne. Wielu ludziom, już otwierają się oczy i w kontekście bezpieczeństwa i rozwoju Polski, widzą kto za tym naprawdę stoi!
Dopłata
2 miesiące temu
Jak tam zyski z przekopu?
Zielony ład
2 miesiące temu
A jak to rozwiąże problem betonozy, drogiego prądu, braku dróg, toalet i dojazdu co CPK ze Szczecina czy Radomia by POlecieć do Lwowa?
Alek
2 miesiące temu
Jak miała iść kolej do cpk przez Panattoni pod Sochaczewem, to zmienili przebieg, a jak teraz ma iść przez ziemie innych, to już jest ok 😁 i mieliby ułatwiony transport towarów przy okazji...
...
Następna strona