Problemy McDonald's na Bliskim Wschodzie. Muzułmanie bojkotują sieć

Amerykańska sieć McDonald's jest bojkotowana na Bliskim Wschodzie oraz krajach muzułmańskich. Wszystko z powodu rzekomych powiązań z Izraelem, który jest w stanie wojny z Palestyną. Dyrektor generalny amerykańskiego giganta wskazuje, że te oskarżenia są bezpodstawne.

Akcja protestacyjna Palestyńczyków w Kanadzie. Nawołują do bojkotu McDonald'sAkcja protestacyjna Palestyńczyków w Kanadzie. Nawołują do bojkotu McDonald's
Źródło zdjęć: © Getty Images | Artur Widak
oprac.  MZUG

McDonald's, ale także Starbucks są bojkotowane w krajach muzułmańskich — podaje Reuters. Jest to spowodowane rzekomą proizraelską postawą oraz powiązaniami finansowymi z Izraelem.

Dyrektor generalny McDonald's Chris Kempczinski przyznał, że kilka rynków na Bliskim Wschodzie, ale także poza m.in. w Malezji, doświadczają "znaczącego wpływu na biznes" oraz "dezinformacji" z powodu wojny między Izraelem a Palestyną. Dodał, że dezinformacja dotycząca sieci jest bezpodstawna oraz przygnębiająca - informuje agencja.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ceny w Niemczech doszły do ściany. Firmy upadają. "Alarm dla Polski"

W krajach, których prowadzimy działalność, w tym w krajach muzułmańskich, McDonald's jest dumnie reprezentowany przez lokalnych właścicieli, którzy ciężko pracują, aby służyć i wspierać swoje społeczności, zatrudniając tysiące swoich współobywateli - czytamy w poście na LinkedIn Chrisa Kempczinskiego.

McDonald's przekazał posiłki izraelskiej armii

W październiku McDonald's przekazał tysiące darmowych posiłków pracownikom Sił Obronnych Izraela - o czym poinformował na swoich mediach społecznościowych. To spotkało się ze złym przyjęciem przez muzułmańskich franczyzobiorców amerykańskiego giganta. Pokazało to "spolaryzowaną politykę regionalną, którą globalne korporacje kierują się podczas wojny" - podaje Reuters.

Przypomnijmy: McDonald's nie jest pierwszą marką, która spotkała się z bojkotem w związku z wojną między Izraelem a Palestyną. W połowie grudnia mogliśmy przeczytać, że Zara, czyli znana marka odzieżowa wycofała się z kontrowersyjnej kampanii reklamowej po fali komentarzy w mediach społecznościowych.

Ludzie zwracali uwagę, że akcja promocyjna miała nawiązywać do konfliktu w Strefie Gazy oraz go wyśmiewać. Wówczas bojkot Zary zyskiwał coraz większą popularność w mediach społecznościowych. Marka odzieżowa wystosowała oświadczenie, w którym zaznaczyła, że kampania nie była w żaden sposób powiązana z Palestyną.

Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Zakaz kupowania aut spalinowych od 2030 roku dla firm. Branża ostrzega
Zakaz kupowania aut spalinowych od 2030 roku dla firm. Branża ostrzega