Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Marcin Walków
|
aktualizacja

Rekordowy transport w porcie w Szczecinie. Takiego ładunku jeszcze nie było

40
Podziel się:

W porcie w Szczecinie rozładowano rekordowy ładunek - 41,2 tys. ton surówki żelaza. Przypłynął na pokładzie statku "Elias" - pisze wyborcza.pl, powołując się na dane spółki przeładunkowej Bulk Cargo.

Rekordowy transport w porcie w Szczecinie. Takiego ładunku jeszcze nie było
Statek "Elias" przywiózł rekordowy ładunek surówki stali (materiały prasowe, Bulk Cargo - Port Szczecin, Facebook)

"Elias" to masowiec pływający pod banderą maltańską. Ma 190 m długości i 32 m szerokości. "Obsługa tak wielkich statków w Szczecinie jest możliwa dzięki pogłębieniu toru wodnego Szczecin-Świnoujście oraz portowych kanałów i basenów do głębokości 12,5 m" - czytamy. Inwestycja ta została zakończona w 2022 r.

"Dzięki modernizacji nabrzeża Chorzowskiego, które teraz sięga głębokości eksploatacyjnej 11 m, udało się obsłużyć największy w historii [portu w Szczecinie] statek. Na pokładzie statku Elias znajdowała się rekordowa ilość ładunku – aż 41 tys. 204 tony surówki żelaza" - czytamy we wpisie Bulk Cargo - Port Szczecin w mediach społecznościowych.

Modernizacja ta zakończyła się w połowie 2024 r. Ale w szczecińskim porcie morskim prowadzone są także inne inwestycje - w pogłębienie całego basenu do głębokości 12,5 m, przebudowę także dwóch innych nabrzeży i budowę nowego. Jak wylicza serwis, łączna wartość wszystkich prac to 344,7 mln zł, z czego 127,6 mln zł to unijne dofinansowanie. Koniec prac przewidywany jest na połowę tego roku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Rzuciła etat, by zbudować imperium. "Korporacja mnie wypluła" - Patrycja Strzelecka w Biznes Klasie

Kolejne inwestycje w porcie w Szczecinie

"Szacuje się, że pogłębienie wyżej wymienionych obszarów portu do 12,5 m zwiększy możliwości przeładunkowe w Szczecinie co najmniej o kilka milionów ton towarów rocznie. Przy zmodernizowanych nabrzeżach szczecińskiego portu będą mogły cumować statki o zanurzeniu do 11 m" - pisze Wyborcza.pl.

Firma Bulk Cargo - Port Szczecin jest gospodarzem nabrzeży w szczecińskim porcie o łącznej długości prawie 3,5 km. Dysponuje 30 ha powierzchni magazynowej, zatrudnia około 400 osób. Powstała w 1994 r. w wyniku połączenia trzech innych spółek utworzonych po prywatyzacji portowych firm. Większościowym udziałowcem jest niemiecka Grupa Rhenus. Umowa na dzierżawę nabrzeży z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście została zawarta co najmniej do 2049 r.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(40)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Roland R.
3 tyg. temu
Inflacja za chwilę się podwoi, a nam brakuje naboi...
pomocy ABW
3 tyg. temu
wszystkie polskie tajne informacje są w internecie
Fan
3 tyg. temu
I co z tego jesteśmy tanią siłą roboczą dla niemca ,
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
Anonim
3 tyg. temu
To chyba dzięki tej ,,Stępce " Pana Morawieckiego i całego rządu PiS .
NabrzeżeChorz...
3 tyg. temu
A dla kogo ta surówka napiszecie? Bo firma zarządzająca portem jest niemiecka
jajco
3 tyg. temu
Przeciez takie informacje to tajemnica !!! Tajemnica handlowa !!!???wogole tajemnica !!Ktos kupuje ,ktos sprzedaje ,ktos bedzie budowac czolgi,samoloty.....itp Dosc gryzipiorkow .....rpzpasali sie jak kaplani katolickiej sekty religijnej
...
Następna strona