Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. MWL
|
aktualizacja

Ryanair zamawia nawet 300 samolotów. Podpisał wielki kontrakt z Boeingiem

4
Podziel się:

Ryanair podpisał zamówienie na 150 samolotów Boeing 737 MAX 10 z opcją na drugie tyle w przyszłości. Wartość całego kontraktu to 40 mld dol. MAX-y 10 to największe wąskokadłubowe samoloty amerykańskiego producenta.

Ryanair zamawia nawet 300 samolotów. Podpisał wielki kontrakt z Boeingiem
Ryanair zamawia 300 samolotów Boeing 737 MAX 10. Przewoźnik korzysta juz z mniejszych maszyn tego typu (GETTY, NurPhoto)

To finał długich negocjacji RyanairaBoeinga wstrzymanych w 2021 r. Równocześnie to największe zamówienie na samoloty w historii irlandzkiego taniego przewoźnika. Każdy z samolotów B737 MAX 10 będzie miał na pokładzie 228 foteli - o 21 proc. więcej niż obecnie wykorzystywane B737-800 NG. W cenach katalogowych ta obowiązkowa część zamówienia na 150 maszyn wyceniana jest na 20 mld dol. Wraz z opcjami - wartość zamówienia podwaja się.

Połowa z nowych samolotów Boeing 737 MAX 10 zastąpi najstarsze maszyny tego samego producenta we flocie Ryanaira. Dostawy planowane są na lata 2027-2033.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "Lotniska nie mogą na nich zarabiać". Ekspert o filozofii tanich linii lotniczych

Ryanair celuje nawet w 300 mln pasażerów rocznie. Potrzebuje samolotów

Według danych firmy ch-aviation.com, dziś średni wiek samolotów Ryanair to 9,5 roku. Najstarsze są Airbusy A320-200 (średnio 16,2 lat), przejęte wraz zakupem linii Lauda. Swoją flotę Ryanair budował konsekwentnie w oparciu o samoloty Boeinga. Najstarsze są Boeingi 737-800, których średni wiek to prawie 11 lat. Oznacza to, że w momencie pierwszych dostaw będą miały już 15 lat.

Michael O'Leary, szef Ryanaira, wyliczał, że realizacja całego kontraktu, umożliwiłaby jego linii lotniczej przewiezienie nawet 300 mln pasażerów rocznie w 2034 r.

Te nowe, paliwooszczędne, ekologiczne technologicznie samoloty oferują 21 proc. więcej miejsc, spalają 20 proc. mniej paliwa i są o 50 proc. cichsze niż nasze B737-NG - zachwalał O'Leary.

Na koniec roku finansowego (31 marca) Ryanair przewiózł 97 mln pasażerów. Dla porównania, w ostatnim przedpandemicznym roku, irlandzki low-cost zanotował wynik 149 mln podróżnych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(4)
WYRÓŻNIONE
Wojtek
2 lata temu
O 300mln. to raczej mogą zapomnieć, powoli kończy się tanie latanie, unijne ograniczenia też zrobią swoje, chyba że celują w Azję
Twój nick
2 lata temu
Za chwilę pastuszek horała ogłosi zamiar budowy lotniska Berlin - Radom
Jacek
rok temu
A ja leciałem Ryanairem w czerwcu 2023 który miał 24 lata. Boeing 737-700 numer rejestracyjny SP-RUM
NAJNOWSZE KOMENTARZE (4)
Jacek
rok temu
A ja leciałem Ryanairem w czerwcu 2023 który miał 24 lata. Boeing 737-700 numer rejestracyjny SP-RUM
podróżny
2 lata temu
Czy to będą samoloty z przyczepami? A okna będą?
Twój nick
2 lata temu
Za chwilę pastuszek horała ogłosi zamiar budowy lotniska Berlin - Radom
Wojtek
2 lata temu
O 300mln. to raczej mogą zapomnieć, powoli kończy się tanie latanie, unijne ograniczenia też zrobią swoje, chyba że celują w Azję