Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
aktualizacja

Śmiertelny wypadek w Amazonie. Firma zabrała głos

5
Podziel się

Amazon zabrał głos w sprawie tragicznego wypadku w jednym z magazynów firmy. Wyraża żal z powodu tragedii, ale zaznacza, że jest ona "wykorzystywana do rozpowszechniania nieprawdziwych informacji" na temat firmy.

Amazon zabrał głos w sprawie tragicznego wypadku w jednym z magazynów firmy.
Amazon zabrał głos w sprawie tragicznego wypadku w jednym z magazynów firmy. (PAP)
bErAUukB

W maju w centrum logistycznym Amazona pod Poznaniem doszło do śmiertelnego wypadku. 40-letnia pracownica straciła przytomność po pierwszej połowie nocnej zmiany. Mimo prób reanimacji nie udało się jej uratować. Związkowcy z Inicjatywy Pracowniczej wysłali do Jeffa Bezosa list. Amazon odniósł się do sprawy i stawianych mu zarzutów.

"Pragniemy podkreślić, że z ogromnym smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci naszej koleżanki z poznańskiego zespołu. Łączymy się w bólu z członkami jej rodziny i bliskimi oraz otaczamy wsparciem jej współpracowników" - podkreśla firma, ale dodaje, że "tragedia rodziny naszej zmarłej koleżanki z poznańskiego zespołu jest aktualnie wykorzystywana do rozpowszechniania nieprawdziwych informacji na temat naszej firmy".

Związkowcy bowiem zażądali, aby spółka zadbała o zdrowie i bezpieczeństwo pracowników. Jak wynikało informacji kobieta zmarła pracując w maseczce. Firma odpowiada, że to bezpieczeństwo jest najważniejsze. Zaznacza, że i nie jest prawdą, że zmusza pracowników do noszenia maseczek ochronnych jeśli mają problemy zdrowotne i w takich przypadkach umożliwia korzystanie z innych środków ochrony.

bErAUukD

"Zgodnie pomiarami, które zostały przeprowadzone w centrum w Sadach przez zewnętrzne, niezależne laboratorium nie posiadamy stanowisk, na których przekroczony został wydatek energetyczny pracowników. Kontrole przeprowadzone przez Państwową Inspekcję Sanitarną nie wykazały żadnych nieprawidłowości w użytkowaniu i wyposażeniu wież składowania towarów, dotyczy to również toalet, jak i oświetlenia" - wylicza Amazon.

Przypomina, że wciąż czeka na raport służb badających przyczyny tragedii. "Chcemy równocześnie zaznaczyć, że akcja ratunkowa została przeprowadzona w prawidłowy sposób. W naszych centrach logistycznych posiadamy defibrylatory (chociaż nie są one wymagane przez prawo) do wykorzystania w takich sytuacjach". Jak dodaje firma, na każdym piętrze znajduje się wiele dystrybutorów wody pitnej, z których pracownicy mogą korzystać bez ograniczeń. Liczba i rozstawienie krzeseł w każdym centrum logistycznym Amazon w Polsce są zawsze zatwierdzane na spotkaniach komisji BHP wspólnie ze związkami zawodowymi.

Zobacz także: Obejrzyj: Szwecja. Poszli inną drogą niż większość. Polski lekarz zdradza kulisy walki z koronawirusem
bErAUukJ

Amazon podkeśla także, że wprowadziła znacznie wykraczające ponad wymagane przez Sanepid środki bezpieczeństwa. "Jesteśmy odpowiedzialną firmą i ściśle przestrzegamy wytycznych rządowych i władz sanitarnych, aby zapewnić wdrożenie odpowiednich procedur we wszystkich naszych lokalizacjach na terenie całego kraju. Pracujemy nad tym, aby zapewnić ciągłość zatrudnienia naszym pracownikom w tym trudnym czasie i realizować dostawy do klientów." - dodaje w stanowisku firma.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

bErAUukK

.

bErAUule
KOMENTARZE
(5)
gosc
miesiąc temu
ja woll
Edzio
rok temu
Arbeit macht frei
Polska
rok temu
I dlatego 20 km dziennie ttzeba robic hulajnogi by kupili a nie w bhp ciezkich butach 20 km...
bErAUulf
Milunia
rok temu
Nikt nikomu nie każe pracować w Amazonie.To Moja druga praca w tych magazynach i wiem z autopsji jakie mogą być inne zakłady pracy Jakie obozy pracy są na każdym kroku.W Amazonie są wszystkie godziny zapłacone,normalne umowy,normalne stawki,3 przerwy (jak je wykorzystasz Twoja sprawa)nikt nie wykonuje pracy ponad swoje siły a jeśli tak jest to nikt Go na siłę nie trzyma droga wolna,rynek pracy otwarty.Ja w czasie pandemii kiedy pracę straciłam dostałam ją właśnie w Amazonie,środku ochrony zachowane,nie przeszkadza mi maseczka.Tak trzeba.Przeszkadzaja mi nie przestrzegający zasad,które są jasno i przejrzyście okreslonem.Kazdy decydując się na pracę w Amazonie ,ma przedstawione zasady pracy Nie dajesz rady to zmień zawód.Narzekac to każdy potrafi ale zabrać się do uczciwej pracy i cieszy się że jest i jest dobrze zapłacona to już niewielu potrafi.Nigdzie nie jest łatwo,jestem też zmęczona bo swojej zmianie ,mam rodzinę i żyje.Ciesze się 3 dniami wolnego i potem idę do pracy na 4 dni.Nikt nie cierpi nie płacze.Jeslj źle się czuje to zostaje w domu,biorę urlop na żądanie,idę do lekarza.Ewentualnie w pracy zgłaszam przełożonemu.Ludzie opanujcie się To jest zakład pracy normalny i dobrze traktujący swoich pracowników
(((
rok temu
Wy nawet zapisów tego rozporządzenia nie potraficie przeczytać ze zrozumieniem !!! W zakładach się masek nie nosi, a są konieczne tylko w przypadku kontaktu z klientem !!! Obowiązku noszenia masek nie stosuje się : 4) osoby wykonującej czynności zawodowe, służbowe lub zarobkowe w budynkach, zakładach, obiektach, placówkach i targowiskach (straganach), o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. b i c, z wyjątkiem osoby wykonującej bezpośrednią obsługę interesantów lub klientów; . A wy mimo wszystko ludzi zmuszacie !!! }:-(((