Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Szał zakupów i giełda pracy, czyli jak sprostać Black Friday.

0
Podziel się:

W tym okresie, jak co roku, padnie kolejny rekord wydatków, jakie Polacy przeznaczą na promocyjne zakupy w ramach Black Friday. Z ankiety przeprowadzonej przez amerykańską Krajową Federację Handlu Detalicznego (National Retail Federation) wynika, że w listopadzie i grudniu 2018 roku sektor e-commerce w USA wygenerował obroty przewyższające o 40% regularną sprzedaż. W Wielkiej Brytanii podczas weekendu Black Friday dostarczono ponad 225 mln paczek. Według sprawozdań firma Amazon, co półtorej minuty wysyłała wypakowane po brzegi ciężarówki dostawcze. Z kolei brytyjski dostawca usług pocztowych Royal Mail – aby sprostać zapotrzebowaniu – był zmuszony powiększyć liczbę personelu z 160 tysięcy o dodatkowe 23 tysiące osób.

Szał zakupów i giełda pracy, czyli jak sprostać Black Friday.
(Materiały prasowe)

W okresie przedświątecznych wyprzedaży i świątecznych zakupów również w Polsce branża handlowa potrzebuje dodatkowych, znaczących ilości pracowników tymczasowych, aby sprostać wymaganiom klientów. W sytuacji, gdy czas jest na wagę złota, przedsiębiorstwa korzystające z innowacyjnych rozwiązań kadrowych mogą zminimalizować czas pozyskania i wdrożenia nowych pracowników. Najlepiej, jeżeli wykorzystywane rozwiązanie zostanie oparte na solidnych procesach doświadczonej organizacji.

Przedsiębiorcy, którzy borykają się z niedostateczną ilością rąk do pracy, z pewnością docenią outsourcing procesowy. Tego typu współpraca z agencją polega na przeniesieniu części lub całości obowiązków lub procesów na podmiot zewnętrzny. W ramach outsourcingu procesowego Bisar nie tylko rekrutuje potrzebną kadrę, ale również szkoli ją i wdraża w funkcjonowanie przedsiębiorstwa, zapewnia badania medyczne, a także przejmuje bezpośredni nadzór nad pracą i wydajnością pracowników, zapewniając im także pełną obsługę kadrowo-płacową.

W czasie wzmożonej aktywności zakupowej, w okresie jesiennych i zimowych szczytów sezonu wiodące marki fashion, AGD, RTV i multimediów potrzebują znacząco wesprzeć swoje organizacje przy pomocy usług pracowników tymczasowych. Jest to nie lada wyzwanie, gdy w gorącym okresie takie firmy jak LPP, Inditex, czy Amazon muszą zatrudnić dodatkowo po kilka tysięcy pracowników. Takie zadanie wymaga sprawdzonego partnera, mającego doświadczenie, będącego w stanie przewidzieć i zaspokoić zapotrzebowanie, którego poziom znacznie przewyższa codzienne możliwości rynku. W tym wymagającym okresie jesteśmy świadkami wydarzenia bez precedensu - branża outsourcingowa staje na wysokości zadania i łączy siły, aby wspólnie zaspokoić rosnące potrzeby rynku. Rywalizujące ze sobą, na co dzień, podmioty wspólnie realizują oczekiwania klientów. Możemy zaobserwować również wzmożoną aktywność agencji ukraińskich, które szczególnie w tym okresie, oferują swoich pracowników na polski rynek. Zdarza się, że dla wspólnego sukcesu współpracują one z agencjami polskimi na jednych projektach.

W tym trudnym okresie, stanowiącym wyzwanie dla wszystkich, dobrze sprawdza się instytucja delegowania pracowników (wyjazd do pracy za granicę do 30 dni) branża e-commerce i wszystkie powiązane z jej wyprzedażowo-świąteczną gorączką branże, są w stanie niemal z dnia na dzień otrzymać wsparcie kilkudziesięciu, czasem kilkuset, a często nawet kilku tysięcy par rąk do pracy. Biorąc pod uwagę częste zwroty przesyłek, dodatkowe zasoby z pewnością przydadzą się w okresie zwiększonego obciążenia, trwającym od listopada aż do zimowych wyprzedaży. Model ten może mieć zastosowanie, gdy spółka np. ukraińska, skąd pochodzą pracownicy, jest powiązana formalnie ze spółką polską prowadzącą dany projekt. Pracownicy delegowani rozliczani są wówczas na Ukrainie, ale zarabiają według stawek polskich.

Robert Abramek – Prezes Bisar SA

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Informacja prasowa
KOMENTARZE
(0)