Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Bartosz Wawryszuk
|

Ikarus będzie produkował autobusy na gaz LNG

7
Podziel się:

Autobusy o napędzie na gaz ciekły wspiera zarówno rząd węgierski, jak i Unia Europejska. Ikarus rozwija ich produkcję m.in. w ramach wsparcia unijnego.

Ikarus będzie produkował autobusy na gaz LNG
(Wikimedia/Kemenymate CC Sa 4.0)

Węgierski producent autobusów Ikarus rozpocznie wytwarzanie autobusów na gaz ciekły w drugiej połowie 2017 r. Powiadomił o tym w wywiadzie dla środowego dziennika "Magyar Hirlap" właściciel spółki Gabor Szeles.

- 7 marca zakończyliśmy projektowanie autobusu tego typu i obecnie trwa w Ikarusie produkcja prototypu. Zgodne z ustaleniami pierwszy autobus 127 o napędzie na gaz ciekły wyjedzie w europejską trasę w lipcu, najpóźniej w sierpniu. Produkcję seryjną rozpoczniemy w drugiej połowie roku - oświadczył Szeles i dodał, że prezentacja nowego modelu jest przewidziana m.in. w Brukseli.

Podkreślił, że autobusy o napędzie na gaz ciekły wspiera zarówno rząd węgierski, jak i Unia Europejska. Przypomniał, że Ikarus rozwija ich produkcję m.in. w ramach wsparcia unijnego.

- Państwo węgierskie wspiera budowę zakładów LNG, które mają powstać w okolicy Miszkolca (północny wschód Węgier), jak również kupno autobusów o takim napędzie. Oczekiwane jest szybkie rozpowszechnienie się tych autobusów na Węgrzech - ocenił.

Jak podkreślił, Ikarus prowadzi rozmowy o zawarciu umowy na dostawy takich autobusów do Rosji i Iranu, a ponadto zainteresowanie nimi wykazuje Unia Europejska. - Dla mnie jest zaskakujące, że chociaż istnieją tylko na desce projektowej i dopiero trwa produkcja prototypu, to już jesteśmy w stanie sprzedać autobusy LNG z produkcji seryjnej, jaka ruszy w drugiej połowie roku - oznajmił.

Szeles już w 2016 roku podkreślał, że przyszłość w miejskim transporcie publicznym nie należy do pojazdów z silnikami na benzynę. W tym kontekście informował, że Ikarus pracuje nad projektem autobusu elektrycznego bez baterii akumulatorowej, w którym system ładowania byłby napędzany także na gaz ciekły. - Dzięki temu rozwiązaniu zostałby zlikwidowany problem długiego czasu ładowania prądu - powiedział w wywiadzie dla "Magyar Idoek" w połowie zeszłego roku.

Powiadomił też wówczas, że Ikarus zwiększył moc produkcyjną do 3 tys. sztuk autobusów rocznie. - Zatem jeśli usługodawcy na Węgrzech będą potrzebowali tysiąca autobusów, będziemy mogli przeznaczyć na eksport kolejne 2 tysiące - oznajmił.

Z Budapesztu Małgorzata Wyrzykowska

wiadomości
gospodarka
unia
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(7)
nepal
7 lat temu
Całe New Delhi (14 mln mieszkańców) jeżdzi na gazie od 10 lat. Załatwili to w ciągu 3 lat. A u nas dyskusja trwa.
Su
7 lat temu
Kultowa? To jakiś żart? Kultowy przynajmniej dla mnie to był Autosan H-9 i wszystkie jelcze, szczególnie tak zwany" ogórek". Pamiętacie je jeszcze?
ccc
7 lat temu
wzor dla autosana
janikM
7 lat temu
To są dwie inwestycje, na których będzie nawierzchnia betonowa. Widać w końcu drogowcy przekonali się, że należy stawiać na solidność. Trochę to niezrozumiałe, że do tej tak niewiele betonówek wybudowano, niemal wszystkie najważniejsze parametry wskazują za tą technologią
Tomasz77777
7 lat temu
W POLSCE raczej nic nie sprzedadzą bo mamy swoich świetnych producentów :) którzy produkują też elektryczne pojazdy....