Via Baltica. Kolejny przetarg na budowę. GDDKiA szuka wykonawcy 19 km odcinka

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na projekt i budowę ok. 19 km odcinka Podborze-Śniadowo drogi S61 Via Baltica. Oferty można składać do 20 września. To ponowny przetarg na ten odcinek – poprzednia umowa została zerwana przez powolne tempo prac.

Via Baltica. Kolejny przetarg na budowę. GDDKiA szuka wykonawcy 19 km odcinka
Źródło zdjęć: © WP.PL | gddkia.gov.pl
oprac. KRO

Na stronie GDDKiA pojawiło się ogłoszenie na ponowny przetarg odcinka drogi S61 o długości ok. 19 km. Zainteresowane firmy mogą złożyć ofertę do 20 września. Generalna Dyrekcja planuje wybrać nowego wykonawcę inwestycji do końca roku.

Obraz
© WP.PL | GDDKiA

"Zadaniem nowego wykonawcy będzie zaprojektowanie i wybudowanie węzła Podborze na obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej (skrzyżowanie S8 z powstającą S61) oraz odcinka S61 od tego węzła do węzła Śniadowo (bez węzła). W sumie realizacja obejmie 19,4 km drogi ekspresowej S61 oraz 3 km drogi ekspresowej S8" - poinformował rzecznik GDDKiA Jan Krynicki, cytowany przez ISBnews.

Od nowego wykonawcy Generalna Dyrekcja będzie wymagała, aby prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie ukończył nie później, niż w 39 miesięcy po zawarciu umowy. Podkreślono przy tym, że o ile czas zimowy (tj. 15 grudnia-15 marca) wlicza się w etap projektowania, o tyle nie wlicza się w czas realizacji.

Zobacz także: Zastanawiasz się, dlaczego polskie budowy dróg stoją w weekend? Ekspert wyjaśnia

To drugi przetarg na ten odcinek – za pierwszym razem wygrało go konsorcjum z liderem Rubau Polska. GDDKiA odstąpiła jednak od umowy. W swoim komunikacie tłumaczy się z tej decyzji niedotrzymaniem terminów przez wykonawcę.

"Pierwszy etap, czyli prace projektowe, miały zakończyć się do 30 listopada 2018 r. złożeniem wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Wniosek nie został złożony do chwili odstąpienia od umowy, co oznaczało, że dotrzymanie pozostałych terminów realizacji odcinka, łącznie z datą zakończenia robót przypadająca na 30 listopada 2020 r., stało się niemożliwe" – czytamy w komunikacie.

GDDKiA dodała, że w tym wypadku konsorcjum "nie pozostawiło wyboru" i dlatego podjęta została decyzja o odstąpieniu od umowy. Jan Krynicki poinformował, że obecnie odcinek Podborze-Śniadowo jest jedynym odcinkiem Via Baltica, który wciąż nie ma zezwolenia wojewody na realizację inwestycji drogowej.

Kilka dni wcześniej Generalna Dyrekcja ogłosiła nowy przetarg na projekt i budowę drogi ekspresowej S61 od obwodnicy Suwałk do granicy z Litwą w Budzisku. To również fragment przyszłej trasy Via Baltica, która docelowo ma łączyć kraje nadbałtyckie z Europą Zachodnią.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło artykułu:money.pl
gospodarkawiadomościdrogi w polsce

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (36)