Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|
aktualizacja

Via Baltica zyska kolejne 24 km. GDDKiA szuka wykonawcy

19
Podziel się:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła nowy przetarg na projekt i budowę drogi ekspresowej S-61 od obwodnicy Suwałk do granicy z Litwą w Budzisku.

Budowa drogi ekspresowej S61 jest inwestycją istotną nie tylko dla sieci dróg w Polsce, ale ma też znaczenie europejskie.
Budowa drogi ekspresowej S61 jest inwestycją istotną nie tylko dla sieci dróg w Polsce, ale ma też znaczenie europejskie. (GDDKiA, gddkia.gov.pl)

GDDKiA ogłosiła przetarg na kolejne 24 km tej drogi między obwodnicą Suwałk a Budziskiem, czyli granicą z Litwą. Generalna Dyrekcja zakłada, że przetarg zostanie rozstrzygnięty do końca bieżącego roku.

Kiedy więc pojedziemy nową drogą? Prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie powinny zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 26 miesięcy od daty zawarcia umowy i nie krótszym niż 24 miesiące od tej daty.

Zobacz także: Zobacz też: Zastanawiasz się, dlaczego polskie budowy dróg stoją w weekend? Ekspert wyjaśnia

Budowa drogi ekspresowej S61 jest inwestycją istotną nie tylko dla sieci dróg w Polsce, ale ma też znaczenie europejskie - łącząc się z drogą ekspresową S8 Wrocław - Warszawa - Białystok, tworzy międzynarodowy korytarz transportowy Via Baltica.

Docelowo ma on przejąć ruch tranzytowy pomiędzy krajami bałtyckimi i Europą Zachodnią. To właśnie odcinek S61 Suwałki - Budzisko bezpośrednio łączy polską sieć dróg ekspresowych z siecią dróg państw nadbałtyckich.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(19)
WYRÓŻNIONE
ferw
5 lata temu
ten odcinek drogi powinni zrobić z metrowego kamiennego bruku, aby litewskim drogowym piratom w tirach nie chciało się przez Polskę jeździć...
Pioneer
5 lata temu
Nie możliwe:( budujemy drogi do obcych portów, a nie do sowich
Karol
5 lata temu
Widzę kochani, że piszecie komentarze nie wiedząc jak ta droga wygląda, a że jestem z tego regionu to wam powiem, że to prawie jak serpentyna po jednym pasie, a tranzyt jest na poziomie 8 tysięcy ciężarówek dziennie, nie licząc pojazdów osobowych. A te ciężarówki wiozą towar z portów w Kłajpedzie, Rydze i Talina do waszych miast i waszych sklepów. Pozdrawiam
NAJNOWSZE KOMENTARZE (19)
Kruk
5 lata temu
Jak zwykle rozgrzebane drogi końca nie ma a te pomyleńce budują Via Baltika komu to potrzebne niech skończą te do granicy wschodniej.Co nas obchodzą jako Polaków Bałtowie Litwa Łotwa Estonia mało że pilnujemy im nieba to jeszcze kaczyński każe budować im drogi wstyd PREZESIE
Yapiszon
5 lata temu
Dla Litwy. W życiu! wybrukowac gwozdziami
Aaqq
5 lata temu
Na dk11 codziennie giną ludzie bo brak S11, a tu buduje się peryferyjne drogi typu via baltica czy via carpatia.
Fak
5 lata temu
Śmiechu warte inwestycje niedokończone a oni kolejne przetargi ogłaszają. Przykład Energopol leży prawie na łopatka h i reanimujemy trupa!!!
Wojciech
5 lata temu
S61 ma przede wszystkim znaczenie strategiczne. Chcąc szybko przemienić wojsko do Przesmyku Suwalskiego trzeba mieć drogi a nie dróżki.