Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Agata Kalińska
Agata Kalińska
|

PFR będzie ratował Pesę. Fundusz ma wyłączność na negocjacje

15
Podziel się:

Polski Fundusz Rozwoju otrzymał wyłączność negocjacyjną na wejście do Pesy - poinformował w piątek producent. Firma szybko potrzebuje inwestora, bo teraz funkcjonuje na bankowej kroplówce.

Dart miał być polskim Pendolino, okazał się balastem
Dart miał być polskim Pendolino, okazał się balastem (Marek BAZAK/ EastNews)

- Do czasu zakończenia rozmów, ze względu na ich poufność, nie będziemy udzielać żadnych informacji w tej kwestii, ani też komentować podjętych na tym etapie decyzji - zastrzega Pesa.

W listopadzie konsorcjum sześciu banków z PKO BP na czele przyznało bydgoskiemu producentowi 200 mln zł kredytu. Pieniądze miały pozwolić spółce realizację podpisanych umów i przeprowadzenie restrukturyzacji. Wiadomo jednak było, że firma musi znaleźć nowego inwestora, który zapewni zastrzyk gotówki.

Banki dały firmie czas do końca pierwszego kwartału.

Zobacz także: Zobacz też: Pociąg Pesy będzie wozić pasażerów Polregio

Choć Pesa odniosła gigantyczny sukces, to od końca 2015 roku cyklicznie pojawiają się informacje o jej problemach. To wtedy bowiem pojawiły się kłopoty z dotrzymaniem terminów realizacji umów, które podpisała spółka.

Problemów nastręczył jej także państwowy partner, czyli PKP Intercity. Bo właśnie z myślą o nim bydgoski producent stworzył pociąg Dart, zwany nawet "polskim Pendolino". Nowa konstrukcja, zgarniająca nagrody za wzornictwo, zaprojektowana i wykonana w Polsce. Ale PKP Intercity, choć kupiło 20 Dartów, to więcej takich pociągów już nie chciało.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(15)
WYRÓŻNIONE
Ktoś
7 lat temu
Tak bo pendolino kupione za tyle pieniędzy są idealne. Dlatego ostatnio była składana reklamacja bo coś w podwoziu pęka. Tylko Donald Tusk wolał zagraniczne a polskie doprowadzić do upadku i sprzedać. Tak jak z nie dochodowym LOTem który nagle przynosi zyski. Zresztą to było ciekawe, ilość pasażerów na lotniskach rosła a LOT był ciągle niedochodowy.
Oj
7 lat temu
Pamiętam jak PKP INTERCITY odtrąbiło sukces kiedy podpisywali umowę z pesą np. Na su160 największy nadziew pesy ale były naciski z góry. A co teraz robi nasz "narodowy przewoźnik "? W końcu "zapowiada się dobra podróż ". A tak w ogóle to kiedy zmiany w PKP IC?
Bibi
7 lat temu
Problem jest tylko i wylacznie polityczny, to jest poklosie kampani wyborczej i zemsta za to jaros.lawa
NAJNOWSZE KOMENTARZE (15)
Bronek
7 lat temu
Ratować bo to polska perełka a nie jak za Po wszystko sprzedać brawo dla PIS
analityk
7 lat temu
Co za naiwność, że Polski Fundusz Rozwoju rozwiąże problemy firmy; PESA ? W tej firmie leżą R&D , zatem jak można zmienić ten stan rzeczy przez nowego właściciela ? Zmiany w tej firmie wymagają dużych pieniędzy na R&D, dekad i potencjału intelektualnego. Póki co nie mamy żadnego z tych elementów oraz co najgorsze nie ma recepty jak to zrobić poza pustymi sloganami.
darek998
7 lat temu
takie cacka robiono zagranica brała tylko pytam czemu trzeba w takim razie ratować? bo to pewnie takie cacka byle jakie były ,ale za te pieniadze to i zagranica brała tak jak kiedys ruskie krazy samochody wyśmiewano jak to szły za granicę a za granicą przetapiano na złom
Bibi
7 lat temu
Problem jest tylko i wylacznie polityczny, to jest poklosie kampani wyborczej i zemsta za to jaros.lawa
xxl
7 lat temu
A jeszcze niedawno rozpisywano się na prawo i lewo,jak to Pesa wspaniale prosperuje i ile ma zamówień nie tylko krajowych.To kiedy kłamano,wtedy czy teraz.Po podniesieniu kołderki okazało się,że "KRÓL JEST NAGI"?