Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

500+ pomaga rynkowi produktów dla dzieci? Nowe dane o zakupach Polaków

128
Podziel się:

Choć Polacy nadal wydają na produkty dla dzieci mniej niż mieszkańcy krajów zachodnich, wydatki z roku na rok rosną. Wart blisko 10 mld zł rynek towarów dla dzieci wciąż rośnie; nie przeszkadza mu nawet nieubłagana demografia - pisze "Puls Biznesu".

500+ pomaga rynkowi produktów dla dzieci? Nowe dane o zakupach Polaków
(Bartosz KRUPA/EAST NEWS)

Rynek produktów dla dzieci obejmuje żywność, zabawki, odzież i kosmetyki. W 2015 r. urósł on o 4,6 proc. do 9,48 mld zł - wynika z danych firmy badawczej PRM cytowanych przez gazetę. Prognozy mówią, że w latach 2016-21 dynamika wzrostu będzie wynosić 4,5-5 proc. rocznie.

Mimo niskiej liczby urodzeń w Polsce oraz spadającej dzietności, większość firm już odczuła wzrost obrotów w tym sektorze.

Trudno ocenić, w jakim stopniu program 500+ się do tego przyczynił, szczególnie, że w praktyce pieniądze trafiły do rodzin niedawno, ale nie ulega wątpliwości, że 500+ wpłynęło na zwiększenie obrotów.

Fundusze przekazywane rodzinom w ramach programu 500+ są częściowo wykorzystywane na zakupy w sektorze odzieżowym - powiedział dziennikowi prezes Redanu Bogusz Kruszyński.

- W sierpniu zanotowaliśmy wysoką dynamikę w części dyskontowej TXM, oferującej również odzież dla dzieci. Obroty w ujęciu rok do roku poprawiły się aż o 31 proc. - wskazał.

wiadomości
gospodarka
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(128)
WYRÓŻNIONE
rex
9 lat temu
Obroty nie rosną od 500+ , ale od wzrastających lawinowo cen na artykuły dziecięce. Handlowcy poczuli ,,krew" i chcą się nachapć.
log
9 lat temu
propaganda na całego. Na siłę trzeba pokazać, że pomimo krytycznych głosów osób trzeźwo myślących i posiadających wiedzę na tematy o których rządzącej ekipie nawet się nie śni, program 500+ jest ekonomicznie uzasadniony. Problem polega na tym że nie ma on żadnego uzasadnienia poza tym że jest to łapówka dzięki której pislamiści dorwali się do koryta i ziścił się ich sen "Ojczyznę dojną racz nam zwrócić Panie"
oki
9 lat temu
Tak więc zestawmy dane: Największy producent odzieży dziecięcej - Chiny, największy producent akcesoriów i zabawek - Chiny. Największy producent elektroniki - Chiny. Największa sieć pod względem sprzedaży - Biedronka (Jeronimo Martens) - Portugalia, dugi w kolejce - Lidl - Niemcy. Gdzie tu macie zarobek dla Polaków???
...
Następna strona