Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Modernizacja polskiej kolei. Pociągi Stadlera dla PKP Intercity z homologacją

Nowe składy mogą poruszać się z maksymalną prędkością 160 kilometrów na godzinę.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Szymon Sieciński/flickr (CC BY 2.0))

Jest zielone światło dla użytkowania pociągów Flirt3 wyprodukowanych przez konsorcjum firm Stadler i Newag dla PKP Intercity. Producent poinformował, że pod koniec października pierwszy z pojazdów otrzymał homologację Urzędu Transportu Kolejowego.

To ostatnia faza projektu, w ramach którego przewoźnik otrzyma 20 składów mogących poruszać się z maksymalną prędkością 160 kilometrów na godzinę - powiedział prezes Stadler Polska Christian Spichiger.

- Dziewiętnaście z nich jest już uruchomionych. Dwudziesty pociąg jest w ostatniej fazie rozruchu. To pierwsze w Polsce Flirty wyprodukowane dla PKP Intercity z myślą o trasach długodystansowych - wyjaśnił prezes Spichiger.

Wyprodukowane w Siedlcach pociągi będą od grudnia włączane do eksploatacji. Mają obsługiwać trasy z Warszawy do Bydgoszczy, z Olsztyna do Krakowa, z Gdyni do Katowic oraz z Krakowa do Szczecina. Wartość zrealizowanego kontraktu to ponad miliard 600 milionów złotych.

PKP Intercity kupiło Flirty3 w ramach trwającej od kilku lat modernizacji taboru. Jej najbardziej efektownym elementem był zakup 20 składów Pendolino. Z wyprowadzeniem popularnych superszybkich pociągów na tory było sporo problemów, ale kiedy już się to udało, spółka zanotowała szybki wzrost liczby pasażerów.

Po rozstrzygnięciu przetargu na Pendolino, który był oczkiem w głowie rządzącej ekipy PO, przyszedł czas na mniej spektakularne i tańsze, ale niewiele gorsze pociągi: PKP Intercity zamówiło 20 składów od Newagu - Stadlera i 20 od Pesy.

Zobacz też: * *Wiceprezes PKP dla money.pl: W tym roku Intercity będzie miało 5 mln pasażerów więcej

Tagi: modernizacja polskich kolei, wiadomości, gospodarka, gospodarka polska, najważniejsze
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz