Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Na co w banku może liczyć klasa średnia? Ciekawa propozycja dla zamożniejszych klientów

Na co w banku może liczyć klasa średnia? Ciekawa propozycja dla zamożniejszych klientów

Fot. lipik, Shutterstock
Banki coraz lepiej dbają o tych, którzy zasilają konto stałą, comiesięczną sumą. Na lepszą ofertę liczyć mogą nie tylko milionerzy, ale także osoby, które co miesiąc wpłacają po kilka tysięcy złotych. Co ci klienci otrzymują w zamian?

Filarem gospodarki każdego wysokorozwiniętego kraju jest klasa średnia – określana mianem "affluent" lub "premium". Nie inaczej jest w Polsce. Gospodarka wciąż się rozwija, powiększa się także grupa osób, których zarobki rosną. W momencie przystąpienia do Unii Europejskiej nasza siła nabywcza wyrażana w euro wynosiła 8 tys. (dane Eurostatu). Dla porównania u Brytyjczyków było to prawie 30 tys. euro, natomiast u Niemców 21 tys. euro. Dekadę później, doszliśmy do poziomu ponad 15 tys. euro.

To, że żyje nam się lepiej potwierdzają m.in. badania CBOS. Ponad połowa z nas (56 proc.) jest usatysfakcjonowana sytuacją materialną, 38 proc. uznaje ją za przeciętną, a tylko co szesnasty jest niezadowolony ze swojego stanu posiadania (6 proc.).

W ostatnich latach aż 40 proc. najuboższych gospodarstw domowych awansowało do klasy średniej (dane z Diagnozy Społecznej 2015). Luksusowe wakacje czy nowe auto z salonu nie jest więc dziś rzeczą nieosiągalną, co również dostrzegły banki.

Nie tylko milionerzy są ważni

Klient klasy średniej, według Banku Pekao S.A., to klient, który co miesiąc wpłaca na konto minimum 7,5 tys. zł lub posiada oszczędności w kwocie nie mniejszej niż 50 tys. zł.

Na co może więc liczyć klient Bankowości Osobistej Premium w Banku Pekao S.A.? Przede wszystkim ma on zapewnioną opiekę dedykowanego doradcy osobistego. Spotkania z doradcą odbywają się w oddziale banku, w wydzielonych strefach zapewniających pełną dyskrecję przeprowadzonych rozmów i realizowanych transakcji.

Dla komfortu i oszczędności czasu, klienci korzystają z bankowości elektronicznej Pekao24, Tablet Bankingu, dedykowanej infolinii Premium czy aplikacji PeoPay, za której wdrożenie bank zdobył Złotego Bankiera w kategorii Innowacja. Dodatkowo Bank Pekao S.A udostępnił klientom zamożnym możliwość składania telefonicznych dyspozycji u doradcy osobistego, bez konieczności wizyty w oddziale - dzięki Obsłudze Kontakt Premium.

W ramach Obsługi Kontakt Premium istnieje możliwość telefonicznego ustalenia wysokości oprocentowania lokat negocjowanych, otwierania lokat, sprawdzenia wyników posiadanych funduszy inwestycyjnych oraz zakupu lub dokonania konwersji jednostek uczestnictwa. Przez telefon, ze swoim doradcą osobistym, zawrzemy także umowy o rachunek oszczędnościowy Dobry Zysk, o rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy w walutach obcych, jak również umowę o kartę debetową, w tym możliwość zastrzeżenia karty. Możliwe jest także złożenie wniosku o wydanie numeru PIN do karty, a także odblokowanie usługi Pekao24.

Pakiet ubezpieczeń w cenie konta i co więcej?

To jednak nie wszystko. Klienci premium posiadający rachunek Premium lub Premium Plus, otrzymują bezpłatny pakiet ubezpieczeń assistance w razie wypadku lub nagłego zachorowania podczas podróży zagranicznej. Obejmuje on m.in. pokrycie kosztów leczenia, rekonwalescencji, transport medyczny do Polski, a także pomoc prawną i wsparcie w razie awarii samochodu na terenie Unii Europejskiej. Ponadto, w miejscu zamieszkania pakiet assistance zapewnia fachową pomoc m.in. hydraulika, ślusarza, elektryka czy informatyka.

Klientom zamożnym Bank Pekao S.A. proponuje również bezpłatne otwarcie i prowadzenie rachunków walutowych m.in. w EUR, USD, GBP, CHF, a także złotą kartę wielowalutową, dającą dostęp do rachunku złotowego i walutowego, oraz możliwość korzystania z bezpłatnych wypłat z bankomatów w kraju i zagranicą.

W każdej chwili, w ramach Usługi Wymiana Walut, klienci premium mogą też dokonywać wymiany waluty za pośrednictwem bankowości elektronicznej Peako24 lub aplikacji PeoPay, po kursach konkurencyjnych z kantorami internetowymi.

- Personalizowanie usług jest dziś wszechobecnym trendem. Chcemy i lubimy czuć się wyróżnieni, docenieni, potraktowani inaczej, lepiej - przyznaje Adam Kalinowski, psycholog biznesu, doradca, trener personalny.

- To powoduje, że stajemy się lojalni wobec danego partnera. Mamy do niego zaufanie i w efekcie budujemy z nim długofalowe relacje. A przecież o to chodzi, by każda ze stron była zadowolona i czuła się wyróżniona – podkreśla.

Partnerem artykułu jest Bank Pekao S.A.

Więcej o karcie wielowalutowej dowiesz się tutaj

Czytaj także
Polecane galerie