Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|

PGNiG i Autosan łączą siły. Będą sprzedawać ekologiczne autobusy na gaz ziemny

11
Podziel się:

Obie firmy podpisały porozumienie o współpracy. - Dwóch tak silnych polskich partnerów jest w stanie zagwarantować nie tylko biznesowy sukces, ale przede wszystkim atrakcyjność oferty dla klientów - powiedział Henryk Mucha, Prezes Zarządu PGNiG .

Aktualnie Autosan posiada zamówienia na 22 szt. autobusów, które znajdują się w trakcie produkcji.
Aktualnie Autosan posiada zamówienia na 22 szt. autobusów, które znajdują się w trakcie produkcji. (Wojciech Zatwarnicki, Reporter)

Państwowy gigant wesprze polską legendę motoryzacji. Po aferze związanej z kosztownym spóźnieniem na przetarg dla wojska, z ratunkiem dla Autosana przychodzi PGNiG. Obie firmy mają wspólnie szukać klientów dla autobusów napędzanych gazem ziemnym.

- Dwóch tak silnych polskich partnerów jest w stanie zagwarantować nie tylko biznesowy sukces, ale przede wszystkim atrakcyjność oferty dla klientów - przekonuje Henryk Mucha, prezes PGNiG.

Współpraca Autosanu i PGNiG polegać będzie na stworzeniu kompleksowej oferty sprzedaży ekologicznych autobusów napędzanych paliwem gazowym, a także zapewnieniu infrastruktury oraz dostaw paliwa CNG i LNG dla obecnych i przyszłych klientów.

- Jest to pierwsza próba wypracowania oferty rynkowej dla przedsiębiorstw komunikacji miejskiej i międzymiastowej, która zintegruje sprzedaż nowoczesnych autobusów Autosana z dostawami gazu CNG wraz z niezbędną infrastrukturą od PGNiG - powiedział Henryk Mucha, prezes zarządu PGNiG Obrót Detaliczny.

Zobacz także: Bardzo drogie spóźnienie:

Prezes Autosanu Michał Stachura zapewnił, że firmy są w stanie zaoferować klientom konkurencyjne stawki wozokilometra i wysoką dyspozycyjność w okresie 10 lat eksploatacji. - Tak kompleksowej oferty nie oferuje nasza konkurencja - zapewnił Stachura.

Ważnym elementem umowy będzie wsparcie dla sektora CNG i LNG. Niedawno Ministerstwo Finansów zapowiedziało projekt ustawy, który zakłada zerową stawkę akcyzy na sprężony gaz ziemny CNG.

- To bardzo dobra wiadomość nie tylko dla PGNiG, które sprzedaje to paliwo. Rynek CNG boryka się od kilku lat z problemem stagnacji, ze względu na obciążenie akcyzą. To przede wszystkim doskonała wiadomość dla wszystkich przedsiębiorstw komunikacji miejskiej, które inwestowały lub zamierzały inwestować w ekologiczne autobusy zasilane gazem ziemnym - powiedział Henryk Mucha.

- Teraz, oprócz dbałości o zdrowsze powietrze w miastach, będą mieć dodatkowy argument, by rezygnować ze starych pojazdów zasilanych olejem napędowym - dodał.

Aktualnie Autosan ma zamówienia na 22 szt. autobusów, które znajdują się w trakcie produkcji. Na kolejne 28 szt. przygotowywane są dokumenty kontraktowe. Nowe autobusy pojawią się na ulicach takich miast jak Rzeszów, Starogard Gdański, Mielec, Nowa Sól, Elbląg, Siedlce czy Kobierzyce.

Za Autosanen wciąż ciągnie się poważna wpadka z 20-minutowym opóźnieniem podczas składania ofert na autobusy dla wojska. Jak pisaliśmy w money.pl, Autosan sam pozbawił się szansy na zdobycie zamówienia od armii wartego prawie 30 mln zł. Kontrakt trafił ostatecznie do niemieckiego MAN-a.

Teraz MON rozpisał nowy przetarg na autobusy dla wojska. Jak sugerowało RMF FM, wojsko zmieniło swoje wymagania wobec dostawcy autobusów po to, żeby w przetargu mógł wystartować Autosan. Wiceszef MON Bartosz Kownacki mówi, że Autosan nie stoi na uprzywilejowanej pozycji, a oferta została ona zmieniona "już dawno, a nie dopiero teraz, jak sugerują media".

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(11)
Andre
6 lat temu
Ta kobieta która mówiła prezydentowi przyszłemu do ucha co ma robić z kobietą została premierem ok rozumiem że, ludziom rozum odebrało wybierając, ale to będzie tragedia naszego kraju!!!
Sl
6 lat temu
A mafia PO Psl chciała zlikwidować przemysł polski, aby Niemcy przejel za grosze nasze fabryki.
222
6 lat temu
No to nieźle, stalowa kilkutonowa klatka będzie miała teraz nitro. Tylko kto to kupi w czasach elektrycznych większopojemnościowych pociągów.
keks
6 lat temu
niemożliwe, firmy mogą współpracować... polska to dziwny kraj, gdyby nie pis, to firmy takie jak aoutsan i pgnig nie wspominając lotos i pkn orlen... nie współpracują... bo prezesi maja bardziej ważne sprawy... np odczyty, limuzyny... a nie strategiczne podejście do rozwoju... najgorsze ze to polityka wymusza a nie zdrowy rozsądek... wiem co mowie bo pracowałem nad takimi inicjatywami... '0" słownie zero zainteresowania...
adfds
6 lat temu
Kiedy reaktywacja Nyski. Mozna by produkowac pod nazwą 2.0 EDGE.