Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

POT zna lekarstwo na problemy branży turystycznej

0
Podziel się:

Do końca sierpnia hotele, uzdrowiska i SPA pękają w szwach. Większość atrakcji turystycznych żyje sezonem wakacyjnym. Co robić, kiedy kończy się sezon wysoki i wyjeżdżają ostatni goście? Jak przekonać turystów, że Polskę warto zwiedzać także jesienią i wiosną? Rozwiązanie podsuwa Polska Organizacja Turystyczna.

POT zna lekarstwo na problemy branży turystycznej

Akcja „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” organizowana jest już piąty raz przez Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz przez Polską Organizację Turystyczną. Z obniżek o minimum 50 proc. turyści będą mogli skorzystać 5-7 października. Natomiast do 26 sierpnia trwa okres zgłoszeniowy dla partnerów branżowych. W jesiennej edycji będzie można skorzystać z ofert hotelarzy, restauratorów, przedsiębiorców turystycznych, organizacji i innych podmiotów związanych z obsługą ruchu turystycznego.

– Nie sztuką jest zapewnienie ruchu w hotelach czy ośrodkach wypoczynkowych w sezonie wysokim. Ważne, aby zachęcić turystów, żeby wracali do nas także po zakończonym okresie wakacyjnym. Akcja „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” to świetna okazja dla przedsiębiorców, by wypromować swoje obiekty czy usługi – mówi Dariusz Wojtal, wiceprezes Polskiej Izby Turystycznej.

W przeprowadzonym na zlecenie POT badaniu po trzeciej edycji akcji, która odbyła się jesienią 2017 roku aż 87 proc. respondentów wskazało, że odnieśli oni z uczestnictwa „dużą korzyść”, a 86 proc. zapowiedziało udział w kolejnych edycjach. Od zapoczątkowania akcji w 2016 r. skorzystało z niej 380 tys. turystów.

– Zniżki „50 proc. mniej” to stare jak świat marketingowe mechanizmy przyciągnięcia klientów. Takie mechanizmy nie tylko sprawdzają się w promocji dóbr szybkozbywalnych. Podobnie można podejść do promocji turystyki, jak to ma się w przypadku akcji „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY”. Jednak tak jak w przypadku FMCG obniżka jest tylko pretekstem do przyciągnięcia klienta. Ważne jest też to co dzieje się potem, czyli to w jaki sposób go utrzymamy i zachęcimy do powrotu. A turystyka jest tą branżą gdzie obsługa klienta i tak zwany „user experience” ma szczególne znaczenie. Czas wolny to bardzo ograniczone dobro, które chcemy jak najlepiej wykorzystać. Wspomnienia pozostają na zawsze. Stąd też ważne jest myślenie o całym doświadczeniu jakie przezywa turysta odwiedzając dane miejsce, korzystający z usług turystycznych i okołoturystycznych. Bo tymi doświadczeniami z przyjemnością podzieli się czy to w mediach społecznościowych poprzez komentarze, czy też opowiadając o znajomym o mile spędzonym weekendzie
– mówi Radosław Kaczmarek, Strategy Director & Partner Melting Pot.

Na czym dokładnie polega akcja „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY”? Przez dwa weekendy w roku turyści mogą skorzystać z ofert partnerów akcji w obniżonych cenach o minimum 50 proc. Mowa nie tylko o usługach noclegowych w hotelach, agroturystykach czy uzdrowiskach. Do akcji dołączają także restauracje, muzea, kluby sportowe czy nawet firmy przewozowe. – Proponujemy naszym gościom ceny, które są o połowę niższe niż rynkowe w naszych hotelach w tym okresie. Widzimy jednak, że goście do nas wracają i to nie tylko w tym przecenionym okresie, ale także wtedy, kiedy my ich potrzebujemy – mówił Gheorghe Marian Cristescu, Prezes Chopin Airport Development na konferencji zapowiadającej IV edycję akcji.

Już teraz wiadomo, że w tym roku partnerami zostały Polskie Linie Lotnicze LOT, PKP Intercity i Polonus. Pełna lista partnerów wydarzenia zostanie opublikowana na stronie akcji 19 września. Od tego dnia turyści będą mogli rezerwować noclegi, stoliki w restauracjach czy też kupować bilety do muzeów, teatrów i obiektów sportowych.

Akcja „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” sprzyja wyjazdom nisko budżetowym, poza sezonem, często w nieznane lokalizacje usytuowane blisko miejsca zamieszkania. Korzysta także branża turystyczna, która może liczyć nie tylko na wpływy finansowe, lecz także poprzez konsolidację działań, zyskuje możliwość wspólnej, ogólnopolskiej promocji. Wielu przedsiębiorców od udziału w akcji odstrasza wymagana obniżka w wysokości minimum 50 proc.

– Oferowana zniżka to oczywiście inwestycja, ale też rezygnacja z części marzy. Czasami jednak warto pójść o krok dalej i zainwestować, bo ta inwestycja może się zwrócić i to z nawiązką. Polacy szukają ciekawych, nowych miejsc do wypoczynku w Polsce. Tym bardziej na znaczeniu zyskują social media i rekomendacje znajomych. Nic tak dobrze nie robi jak widok wypoczętego kolegi z pracy, który swój relaks zawdzięcza miejscu o którym nigdy nie słyszeliśmy, a zawsze marzyliśmy i to jeszcze za połowę ceny – dodaje Radosław Kaczmarek.

Dlaczego warto dołączyć do inicjatywy Polskiej Organizacji Turystycznej? – Akcja „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” z każdą edycją przynosi coraz więcej korzyści. Również i tym razem liczymy na wzrost liczby partnerów i przygotowanych przez nich ofert. To dla nich szansa, by zaprezentować swoje najlepsze atuty i przekonać turystów do powrotu w innym terminie. Podczas ostatniej, jesiennej edycji turyści zaoszczędzili 8 milionów złotych, a drugie tyle otrzymała branża – mówi prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk. – Inspirujemy Polaków do podróżowania po całej Polsce, nie tylko wewnątrz jednego regionu czy miasta – podsumowuje.

Zgłoszenia można wysyłać za pomocą specjalnie przygotowanego formularza znajdującego się na stronie www.polskazobaczwiecej.pl.

Informacja prasowa

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)