Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Tomasz Sąsiada
|

S3 z Legnicy do Lubawki z unijnym dofinansowaniem. Jest umowa

46
Podziel się:

Prawie cztery miliardy złotych będzie w sumie kosztował cały, 67-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S3 z Legnicy do Lubawki. Połowę tej kwoty da Polsce Unia.

67-kilometrowy odcinek S3 powstanie z Legnicy do Lubawki
67-kilometrowy odcinek S3 powstanie z Legnicy do Lubawki (fot. GDDKiA S3 Lubin)

Jak podało Ministerstwo Rozwoju i Inwestycji, w poniedziałek została podpisana umowa w sprawie unijnego dofinansowania. Jej sygnatariuszami byli Przemysław Gogol, p.o. Dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych, i Agnieszka Krupa, p.o. Zastępcy Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

- S3, obok autostrady A1 i S19, to jeden z trzech filarów, na których opiera się polski system dróg prowadzących z północy na południe kraju. S3 uruchomi potencjał tkwiący w portach Szczecin – Świnoujście, gdy połączy je systemem dróg w Czechach i Austrii - mówił minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński.

67-odcinek S3, którego dotyczy umowa, biegnie z Legnicy do granicy z Czechami. Ilustracja GDDKiA

Całkowity koszt budowy 67-kilometrowego odcinka jest szacowany na prawie 3,96 miliarda złotych. Dofinansowanie UE z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020 wyniesie prawie 1,89 miliarda złotych złotych. Planowany termin zakończenia inwestycji to koniec maja 2023 r.

Zobacz także: Zobacz też: Na drogi ekspresowe poczekamy dekadę? Brakuje ponad 3600 km

Budowany odcinek rozpoczyna się w gminie Krotoszyce, następnie trasa przechodzi przez gminy Męcinka, Jawor, Mściwojów, Paszowice, Dobromierz, Bolków, Stare Bogaczowice, Czarny Bór, Marciszów, Kamienna Góra i Lubawka.

Roboty na odcinku S3 od Legnicy do Bolkowa są już na ukończeniu i jesienią tego roku odcinek ten zostanie oddany do ruchu, natomiast w ramach odcinka S3 od Bolkowa do Lubawki (granica państwa) GDDKiA wybrała wykonawców robót.

Po oddaniu do użytku tego fragmentu S3 na odcinku Legnica – Lubawka natężenie ruchu na drodze krajowej nr 8 Kudowa Zdrój – Kłodzko – Wrocław zmniejszy się o około 1000 pojazdów na dobę, z czego około 400 pojazdów to ciężarówki. Poprawią też warunki ruchu tranzytowego przy drogach krajowych nr 3 i nr 5.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl

wiadomości
gospodarka
gospodarka polska
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(46)
As
6 lat temu
A A4 z Legnicy do Wrocławia stanie w jednym wielkim korku. Już teraz dwa pasy to za mało. A co będzie jak ten odcinek przejmie jeszcze ruch z Pragi, z DK8?
Krurzol
6 lat temu
Unia inwestuje tylko tam gdzie widzi swój interes oni nie inwestują sobie od tak na piękne oczy polaków. Pamìętamy jak unijny komisarz rodu z niemiec powiedział każde euro zainwestowane w polsce to 80 centów zysku dla niemiec i ich gospodarki. Niemcy i unia potrzebuje nowych dobrych dróg do rosji bo jak wykonczy polski transport to ich cièżarowki i ich kierowcy muszą jeździć po dobrych drogoach przewożąc swój towar do rosji.
Tylko że...
6 lat temu
I po raz kolejny ważna trasa ominie 2gie co do wielkości miasto na dolnym Śląsku, czyli Wałbrzych. I tak pozostajemy dalej na zadu...piu na drogowej mapie Polski
śmiech na sal...
6 lat temu
prawie 2 miliardy da nam ta ohydna, znienawidzona, a przede wszystkim antypisowa unia europejska!!!!! przecież tak nie może być!!!!!! won z tymi pinindzmi!!!!! my mamy swoje kunie z bryczkami i ekspresówki nam niepotrzebne!!!!
Daro
6 lat temu
To jak to jest potrzebna nam ta unia czy nie?
...
Następna strona