Notowania

Trwa bożonarodzeniowy szczyt sprzedaży słodyczy. Producenci myślą już jednak o Wielkanocy

W grudniu poza liczeniem zysków z okołoświątecznej gorączki, producenci ciastek i czekolady szykują się do kolejnych świąt Wielkiej Nocy.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Plus/iStockphoto)

Branża słodyczy ma za sobą dobry rok. Rosnące pensje Polaków i koniunktura spowodowały, że sprzedaż rośnie – pisze "Rzeczpospolita".

Wzrost rok do roku o 4 proc. to dobry wynik. Wartość sprzedaży słodyczy przekroczyła już 12 mld zł. Eksport rośnie nieprzerwanie od 5 lat – wylicza dziennik.

Szczytu dla branży czekoladowej wyznaczają święta Bożego Narodzenia i Wielkanocy. O zimowych wersjach czekolady, mikołajach, bombkach czy bałwankach myśli się ze sporą perspektywą. W wakacje właściwie kończy się pracę nad konkretami.

Zobacz: Ceny prądu odbiją się na naszych kosztach. Będzie drożej:

Grudzień to jednak czas, kiedy branża przygotowuje się już do Wielkanocy – pisze Rzeczpospolita. Z początkiem stycznia powinna bowiem ruszyć produkcja.

Jak informuje dziennik za 35 proc sprzedaży słodyczy w Polsce odpowiedzialne są dyskonty. Za granicę w ciągu ośmiu miesięcy polskie firmy wysłały słodycze za 1,54 mld euro, to 3 proc. więcej niż przed rokiem i 42 proc więcej niż jeszcze 5 lat temu – informuje dziennik.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: handel, słodycze, czekolada, święta, wiadomości, gospodarka, najważniejsze, gospodarka polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz