Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Mateusz Ratajczak
|

Polskie Radio bojkotuje wszystkie marki należące do Maspex. W firmie zniknęły nawet soki

15
Podziel się:

Polskie Radio nie chce u siebie żadnych produktów spod szyldu firmy Maspex. To pokłosie kontrowersyjnych reklam napoju energetycznego Tiger sprzed miesiąca. Jak się właśnie okazało był to tylko "mały bojkot konsyumencki". Spółka nie miała podpisanej żadnej umowy z firmą. Zrezygnowała za to z dostaw soków "Tarczyn". Bo należą do tego samego właściciela. Zamiast tego pracownicy i goście radia pija soki innego polskiego producenta.

Skąd wiemy, co pije się w Polskim Radiu? Wszystko dzięki wicepremierowi Piotrowi Glińskiemu
Skąd wiemy, co pije się w Polskim Radiu? Wszystko dzięki wicepremierowi Piotrowi Glińskiemu (PAP/Konrad Kalbarczyk)

Polskie Radio nie chce u siebie żadnych produktów spod szyldu firmy Maspex. To pokłosie kontrowersyjnych reklam napoju energetycznego Tiger sprzed miesiąca. Jak się właśnie okazało był to tylko "mały bojkot konsumencki". Spółka nie miała podpisanej żadnej umowy z firmą. Zrezygnowała za to z dostaw soków "Tarczyn". Bo należą do tego samego właściciela. Zamiast tego pracownicy i goście radia pija soki innego polskiego producenta.

Zaczęło się od kontrowersyjnych reklam. Należąca do koncernu marka napoju energetycznego "świętowała" 1 sierpnia środkowym palcem i kontrowersyjnym hasłem. By przeprosić, prezes spółki obiecał wesprzeć finansowo programy nauczania o Powstaniu Warszawskim. Z kolei twórcy reklamy stracili pracę. Na łamach money.pl Krzysztof Pawiński, właściciel firmy Maspex przepraszał wszystkich.

Nie skończyło się jednak tylko na kontrowersjach. Spółki, w których Skarb Państwa ma większość udziałów, poinformowały szybko, że rezygnują ze sprzedaży produktów firmy należącej do Krzysztofa Pawińskiego. Tiger znalazł się na czarnej liście m.in. na stacjach Lotos. Paliwowy koncern zrobił tak, jak obiecywał. Tigera na półkach nie ma.

Ale nie tylko kierowcy nie mogą kupić Tigera. Napój zniknął też z Polskiego Radia.

Zobacz także: Zobacz także: Rachoń vs. Tiger. Protest w programie na żywo

- Polskie Radio rezygnuje z zakupów produktów firmy Maspex, ponieważ w naszej tradycji drwienie z bohaterów nie mieści się w kanonie zachowań, które byłyby tolerowane. Nie możemy sobie pozwolić na to, żeby taka instytucja jak Polskie Radio, dokonując wyboru i zakupując produkty, w pewnym sensie autoryzowała tego rodzaju zachowania. To jest poza przyjętymi w Polsce normami, w związku z tym musimy tak postąpić - oznajmiał Mariusz Staniszewski, rzecznik prasowy PR.

Firma słowa dotrzymała, choć... skończyło się jedynie na zmianie producenta soków. Jak się właśnie okazało, Polskie Radio nie miało podpisanej żadnej umowy z firmą Maspex. Zdecydowało jednak, że pracownicy radia i goście nie będą już pić soków Tarczyn. Najpewniej takie soki dostarczała firma, z którą Radio miało podpisaną umowę na dostawy artykułów spożywczych.

Skąd to wiadomo? Od samego wicepremiera Piotra Glińskiego, który odpowiedział na poselską interpelację. Piotr Gliński jest też ministrem kultury i dziedzictwa narodowego. Pod jego resort podlegają państwowe media.

"Spółka nie posiadała żadnej bezpośredniej umowy na dostawę produktów z firmą Maspex. Zakupy środków spożywczych i napojów w ramach bieżących potrzeb Polskie Radio S.A. dokonuje według odpowiedniej procedury wyboru dostawców zajmujących się dystrybucją szerokiej gamy produktów, nie tylko grupy Maspex" - wyjaśnia w piśmie do posłów Pawła Kobylińskiego i Marka Sowy z Nowoczesnej.

"Wycofanie produktów firmy Maspex dotyczyło tylko zakupów soków Tarczyn, która to marka należy także do tej grupy. Decyzję o wycofaniu podjął Zarząd Polskiego Radia S.A. W ramach bieżących potrzeb Zarząd realizuje zakupy środków spożywczych i napojów z uwzględnieniem producenta reprezentującego kapitał polski" - zaznacza Piotr Gliński.

Wicepremier zaznacza również w interpelacji, że jednego polskiego producenta w Polskim Radiu zastąpił inny polski producent. A to oznacza, że budżet nie ucierpi. „Dokonywanie zakupów produktów innego producenta, reprezentującego kapitał polski, nie powinno mieć związku i wpływu na wielkość przychodów budżetu z podatku CIT” – argumentuje wicepremier Gliński.

Wicepremier podkreśla jednak, że o tym jakie soki pija się w Polskim Radiu, decyduje tylko i wyłącznie jego zarząd. Wicepremierowi oraz ministrowi kultury i dziedzictwa narodowego nic do tego.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(15)
WYRÓŻNIONE
Qweasda
7 lat temu
Bez przesady to marka Tiger i jej ludzie sa winni, a nie cała grupa... tak wspieracie polskie firmy. Pewnie teraz kupują Cappy i Krople Beskidu myśląc, ze piją polskie napoje... ehh narodowce bez mózgu... ale tak wspierają polskie firmy. Tylko gadanie i slajdy w powerpoincie nic poza tym.
trzeźwo myślę
7 lat temu
maspex to firma z polskim kapitałem. Przez jednego gamonia od marketingu ma cierpieć? zachodnie koncerny już zacierają ręce.
qwas
7 lat temu
Ja i moja rodzina BOJKOTUJEMY POLSKIE RADIO - reżimowe radio. Już od roku nie słucham Trójki - nie mówiąc już o TVPiS..... brrrrrrr wstrętne typy.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (15)
Kaja
7 lat temu
Tymbark w promocji 2L po 2,99 poszedł w dwa dni... nie oszukujcie się ludzie
ps9174
7 lat temu
Kołtunerii ciąg dalszy. Na szczęście rozsądni ludzie nie słuchają propagandowych stacji z niskim poziomem.
qera
7 lat temu
I teraz każda spółka zależna od Skarbu Państwa musi zgłosić jak będzie bojkotować Maspex? Na wyścigi, kto bardziej. PRL..
lolo1111
7 lat temu
To niech politycy PiSowscy jeżdżą tylko POLSKIMI samochodami, niech palą POLSKIE papierosy i niech tankują paliwo tylko z POLSKIEJ ropy naftowej...
Antypis
7 lat temu
Tak dziala PiS,zniszczyc krajowa firme byle poparcie wzroslo:-) a kasiurka do torunia:-) Wlasnie otwieram zimnego leszka.pozdrawiam