Złote Lajki przyznane po raz czwarty
W wieczór pełen emocji, braw i cyfrowej dumy, odbyła się uroczysta Gala Złotych Lajków, zamykająca pierwszy dzień IV Samorządowego Kongresu Internetu i Mediów Społecznościowych Local-SoMe’25. Wydarzenie zgromadziło samorządowców, ekspertów komunikacji oraz liderów opinii z całej Polski, by nagrodzić tych, którzy w ostatnich 12 miesiącach najlepiej wykorzystali media społecznościowe w służbie mieszkańcom.
Złote Lajki to coroczne wyróżnienie przyznawane przez Radę Programową Local-SoMe oraz Związek Miast Polskich, honorujące najlepsze miejskie profile, treści i osobowości lokalnej sceny cyfrowej. W tym roku przyznano je po raz czwarty. "Złoty Lajk to więcej niż statuetka – to znak, że za każdym postem stoi strategia, zaangażowanie i szacunek do odbiorcy. Dziś nie wystarczy tylko być w social mediach. Trzeba tam żyć, rozmawiać i odpowiadać." – mówi Michał Fedorowicz, przewodniczący Rady programowej Local-Some oraz kapituły Złoty Lajk.
Nagrody i laureaci 2025
W tym roku przyznano nagrody w siedmiu głównych kategoriach:
Złoty Lajk Samorządowy Local-SoMe 2025 – nagroda główna
Wrocław – za spójną i innowacyjną strategię komunikacyjną, łączącą technologię z relacją, oraz za konsekwentną obecność i dialog z mieszkańcami. Nagroda za Najlepszy Profil Miasta 2025.
Złoty Lajk Europa 2025
Warszawa – za międzynarodowy rozmach i efektywną promocję stolicy za granicą poprzez angażujące treści i cyfrowe kampanie.
Złoty Lajk Local-SoMe Love – najbardziej angażujące treści
- Video Miasto: Zakopane
- Video Metropolia: Łódź
- Content Miasto: Gdynia
- Content Metropolia: Bydgoszcz
Złoty Lajk Osobowość – liderzy komunikacji samorządowej
- Marszałek: Olgierd Geblewicz (Zachodniopomorskie)
- Prezydent miasta woj.: Aleksandra Dulkiewicz (Gdańsk)
- Prezydent miasta: Arkadiusz Chęciński (Sosnowiec)
- Burmistrz: Tomasz Szczerba (Wojkowice)
- Radny: Jakub Ubych (Gdynia)
Złoty Lajk Region – komunikacja regionalna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Powiat: Inowrocławski
- Region Kultura: Łódzkie
- Region Turystyka: Dolnośląskie
Złoty Lajk Unicorn – za kreatywność i łamanie algorytmów
- Algorytm: Województwo Opolskie
- Reżyser: Mariusz Musiałowski – Burmistrz miasta Kleczewa
- Mieszkańcy: Ciechocinek
- Social Media Ninja: Szczecinek
- Post Roku: Legionowo
Jak wybierano zwycięzców?
Proces oceny opierał się na zestawie precyzyjnych wskaźników obejmujących:
- zaangażowanie (reakcje, komentarze, udostępnienia),
- regularność i częstotliwość publikacji,
- przyrosty obserwujących i subskrybentów,
- wartość zasięgu (tzw. Ad-Value),
- jakość i skuteczność treści (nie tylko ich widoczność),
- efektywność wideo oraz storytellingu.
Każda metryka była oceniana w skali 0–3 punktów, bez faworyzowania dużych profili. Zwycięstwo wynikało z konsekwencji i strategii, a nie z jednorazowych "viralowych" sukcesów.
Kontekst i znaczenie gali
Gala była kulminacją pierwszego dnia Local-SoMe’25 – wydarzenia, którego tegoroczne hasło brzmiało "Komunikacja, która działa: od idei do wpływu". Tegoroczna edycja zgromadziła setki uczestników wokół sześciu kluczowych ścieżek tematycznych: idea, content, publikacja, interakcja, analiza i bezpieczeństwo komunikacji cyfrowej.
Organizatorami Kongresu oraz Gali Złotych Lajków są Związek Miast Polskich oraz agencja Samorządowe Internety.
Partnerem instytucjonalnym kongresu jest Ministerstwo Cyfryzacji.
Partnerzy strategiczni: Centralny Ośrodek Informatyki, Miasto Wrocław, NASK – Państwowy Instytut Badawczy; Partnerzy merytoryczni: Fundacja Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRIS, Fundacja Res Futura, SentiOne, Open Eyes Economy, Lighthouse.
Partnerzy: Województwo Dolnośląskie, Województwo Łódzkie, Województwo Zachodniopomorskie, Województwo Mazowieckie, WP.PL, Kulinarna Stolica Polski, Civil Defense, Mediadem Consulting, Socialtime, Advalue, Netconcept, Polska Izba Inżynierów Budownictwa, Fundacja Miasto, Unia Metropolii Polskich, Bees & Honey, Aquapark Wrocław, Oksymoron, AppWorks, Otter Mind.
Patroni medialni: Serwis Samorządowy PAP, Portal Samorządowy, money.pl.