"Zyskaj więcej" z Fundacją Polska Bezgotówkowa i firmą InPost. Bezpłatny terminal płatniczy i darmowe wysyłki od InPost w pakiecie dla przedsiębiorców
Fundacja Polska Bezgotówkowa startuje z trzecią odsłoną kampanii "Zyskaj więcej" skierowanej do przedsiębiorców. Właściciele małych i średnich firm, którzy jeszcze nie korzystają z płatności bezgotówkowych, mogą otrzymać terminal płatniczy, terminal w telefonie lub bramkę płatniczą do sklepu online z Programu Fundacji oraz dodatkowo zyskać 30 darmowych wysyłek w maszynach Paczkomat® InPost. Akcja potrwa do 7 grudnia 2025 r.
- Kampania "Zyskaj więcej" to odpowiedź na realne wyzwania przedsiębiorców i potrzeby ich klientów. Badanie POLASIK Research przeprowadzone dla Fundacji Polska Bezgotówkowa pokazało, że w 2024 r. 69% wszystkich transakcji w sklepach i punktach usługowych było realizowanych w sposób bezgotówkowy, podczas gdy gotówka odpowiadała za mniej niż jedną trzecią transakcji (31%). Podmioty, które nie oferują swoim klientom płatności bezgotówkowych, narażają się na utratę części przychodów oraz pozostanie w tyle w rywalizacji rynkowej. Mając na uwadze potrzebę wspierania rozwoju i konkurencyjności najmniejszych firm, uruchomiliśmy kolejną edycję naszej kampanii – mówi Anna Spychalska-Grzeszek, dyrektor obszaru marketingu i produktów Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Do jesiennej odsłony akcji "Zyskaj więcej" włączyła się firma InPost. Przedsiębiorcy, którzy między 6 października, a 7 grudnia 2025 r. zdecydują się na terminal płatniczy z Programu Polska Bezgotówkowa, otrzymają dodatkowy benefit – 30 darmowych wysyłek przez maszyny Paczkomat firmy InPost¹. Bezpłatne przesyłki będzie można zrealizować do 30 kwietnia 2026 r.
- Dostęp do innowacyjnych rozwiązań w zakresie płatności i logistyki jest dla przedsiębiorców kluczowym elementem w skutecznej rywalizacji na dzisiejszym, wymagającym rynku. Płatności bezgotówkowe to ruch w kierunku zwiększania transparentności i bezpieczeństwa obrotu oraz efektywności operacyjnej. Z dumą dołączamy do kampanii "Zyskaj więcej", aby wspierać przedsiębiorców w rozwijaniu konkurencyjnych i stabilnych firm. Naszą intencją jest aktywne uczestnictwo w tworzeniu bardziej otwartego i innowacyjnego ekosystemu gospodarczego w Polsce – mówi Łukasz Dziekan, Financial Services Business Director InPost.
Fundacja Polska Bezgotówkowa w ciągu blisko 8 lat działalności, wsparła cyfryzację ponad pół miliona przedsiębiorców i ponad trzech tysięcy urzędów dostarczając im ponad 700 tys. urządzeń płatniczych - terminali lub terminali w telefonie. Fundacja pomaga także wdrożyć elektroniczne płatności w e-sklepach, oferując tym samym wsparcie przedsiębiorcom rozpoczynającym swoją działalność w internecie.
- Kampania "Zyskaj więcej", realizowana we współpracy z firmą InPost, to również ukłon w stronę przedsiębiorców stawiających swoje pierwsze kroki w branży internetowej – nasze działania obejmują pomoc we wdrożeniu płatności, jak również dostęp do bezpłatnych wysyłek, które zwłaszcza na początkowym etapie działalności mogą mieć istotne znaczenie dla przedsiębiorców oraz realnie wpływać na poziom kosztów prowadzenia firmy. Program Polska Bezgotówkowa został stworzony właśnie z myślą o najmniejszych firmach, które często napotykają bariery w dostępie do nowoczesnych narzędzi płatniczych. Celem naszych działań jest otwarcie nowych możliwości rozwoju dla przedsiębiorców, wyrównanie szans w dostępie do płatności cyfrowych, a także wspieranie ich w procesie cyfryzacji i pozyskiwania klientów. Wszystkie te działania przekładają się bezpośrednio na wzrost konkurencyjności mikrofirm w coraz bardziej wymagającym otoczeniu rynkowym – podsumowuje Anna Spychalska-Grzeszek. Więcej na temat Programu: https://polskabezgotowkowa.pl/dla-firm
Fundacja Polska Bezgotówkowa
Fundacja została powołana w celu podejmowania działań w zakresie rozwoju płatności bezgotówkowych w Polsce, w szczególności poprzez rozbudowę sieci akceptacji instrumentów płatniczych, upowszechnianie i promocję obrotu bezgotówkowego, a także działania na rzecz budowy innowacji technologicznych w płatnościach. Interesariuszami Fundacji są: Mastercard, Visa, Ministerstwo Finansów, Związek Banków Polskich, a także banki i agenci rozliczeniowi.
Firma InPost
InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.
Grupa InPost na koniec Q2 2025 roku dysponowała ponad 88 000 punktami out-of-home, w tym ponad 53 000 nowoczesnych urządzeń Paczkomat i 35 000 punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2024 roku firma obsłużyła ponad miliard przesyłek, a w Q2 2025 r. wolumen paczek wyniósł 324 mln (+23% r/r).
Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi i jako jeden z pierwszych na polskim rynku, zamierza osiągnąć NET-ZERO do 2040 roku. Więcej informacji na: www.inpost.pl
¹Kody na realizację darmowych wysyłek w maszynach Paczkomat InPost będą mogły zostać wykorzystane na wysyłki paczek o dowolnym gabarycie dostępnym w urządzeniach Paczkomat InPost, na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, do dnia 30 kwietnia 2026 roku.