Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|

Odszkodowania za odwołany lub opóźniony lot. Linie lotnicze wypłaciły 200 tys. euro

6
Podziel się:

Rzecznik Praw Pasażerów doprowadził w 2020 roku do zawarcia ugód z 596 pasażerami. Dostali od linii lotniczych ponad 200 tys. euro. Spory dotyczyły w 90 proc. odwołanego lub opóźnionego lotu.

Odszkodowania za odwołany lub opóźniony lot. Linie lotnicze wypłaciły 200 tys. euro
W 2020 roku do Rzecznika Praw Pasażerów wpłynęło 4099 wniosków o pozasądowe rozwiązanie sporu z liniami lotniczymi (Adobe Stock)

W 2020 roku do Rzecznika Praw Pasażerów wpłynęło 4099 wniosków o pozasądowe rozwiązanie sporu z liniami lotniczymi. Jak wskazuje Urząd Lotnictwa Cywilnego, finalnie rozpatrzonych zostało 2321 spraw, w tym część rozpoczętych jeszcze w 2019 roku.

Rzecznik doprowadził do zawarcia ugód z 596 pasażerami, w 270 sprawach, na łączną kwotę 200 tys. 932,20 euro oraz 3 tys. 361,65 zł.

"Liczba pasażerów, których te wnioski dotyczą jest dużo większa, gdyż jeden wniosek dotyczy zazwyczaj 2-4 pasażerów. Były też takie, które dotyczyły kilkunastu a nawet kilkudziesięciu pasażerów" - czytamy w sprawozdaniu z działalności rzecznika. Około 20 proc. z tych wniosków zostało złożonych przez wyspecjalizowane kancelarie odszkodowawcze.

Zobacz także: Wysoka inflacja. Minister Semeniuk: Problem? Jaki problem?

Najczęstszym przedmiotem sporu (około 90 proc. rozpatrzonych wniosków) były kwestie dotyczące odszkodowań z tytułu odwołanego lub opóźnionego lotu. W pozostałych przypadkach chodziło głównie o zwrot kosztów niewykorzystanego biletu czy zwrot kosztów poniesionych przez pasażerów, wynikających z braku zapewnienia opieki przez przewoźnika w czasie oczekiwania na opóźniony lub alternatywny lot.

Rzecznik zauważył, że powtarzającym się problemem w relacjach pomiędzy pasażerem a przewoźnikiem był brak odpowiedzi na reklamację pasażera lub udzielanie odpowiedzi z przekroczeniem ustawowego terminu 30 dni.

Rzecznik pozostawił wniosek bez rozpoznania lub odmówił wszczęcia postępowania w przypadku 1148 wniosków, co stanowi 49,46 proc. (1148 z 2321) wniosków rozpatrzonych w 2020 roku.

Postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów pasażerskich przed Rzecznikiem Praw Pasażerów dotyczą lotów wykonywanych z lotnisk znajdujących się na terenie Polski oraz lotów z krajów trzecich na lotniska obsługiwane przez wspólnotowych przewoźników lotniczych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(6)
KomQrk szukai...
3 lata temu
DzwNe komQrk szukak 💒💐💖💍
KomQrk szukai...
3 lata temu
DzwNe komQrk szukak 💒💐💖💍
KomQrk szukai...
3 lata temu
DzwNe komQrk szukak 💒💐💖💍
KomQrk szukai...
3 lata temu
DzwNe komQrk szukak 💒💐💖💍
KomQrk szukai...
3 lata temu
DzwNe komQrk szukak 💒💐💖💍