Jakie dokumenty można trzymać tylko w formie elektronicznej? Jak rozliczać firmę przez internet? Przepisy są w tej kwestii coraz bardziej przyjazne, a nadchodzą kolejne zmiany, które pozwolą zaoszczędzić jeszcze więcej czasu i pieniędzy.
Ustawa nakłada obowiązek określenia i udostępnienia wzorów pism w formie dokumentów elektronicznych dla określonych procedur administracyjnych.
Sprawna i przyjazna e-administracja, reforma funduszu sołeckiego, uelastycznienie współpracy samorządów, zmiana w organizacji zbiórek publicznych - to priorytety Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.
Elektroniczna komunikacja z urzędnikami, prostsze e-formularze i ułatwienia dla firm. To nie koniec nowości, które czekają na podpis prezydenta.
Resort infrastruktury i rozwoju wstrzymał przekazywanie do KE wniosków o refundację pieniędzy wydanych na e-administrację - poinformowała wiceminister Iwona Wendel.
Połowa obywateli UE posługuje się internetem, aby znaleźć pracę, złożyć deklarację podatkową, zgłosić narodziny dziecka czy złożyć wniosek o paszport.
Zdaniem Roberta Gwiazdowskiego, budowanie e-administracji nie ma sensu.
Upowszechnienie i uproszczenie załatwiania spraw urzędowych online ma na celu projekt nowelizacji ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
- Ustawa zmieni relacje między urzędem a obywatelami i podmiotami gospodarczymi - zapowiada minister.
Dokument, który otrzymała Komisja Europejska, ma pomóc w odmrożeniu unijnych pieniędzy. Ich wypłatę wstrzymano w związku aferami, którymi zajęła się prokuratura.