Dwa składy najszybszego pociągu w Polsce, które uległy wypadkom, idą do naprawy. Przynajmniej jedna z nich potrwa nawet dwa lata.
Do zmiany doszło na wyraźną prośbę dotychczasowego prezesa Marcina Celejewskiego, który od momentu powołania deklarował, że obejmuje swoją funkcję na czas określony, czyli do zamknięcia procesu wdrażania pociągów Pendolino.
Obecnie w Polsce jest 19 z 20 Pendolino, które kupiła PKP Intercity, z których 16 przeszło już testy wewnętrzne PKP Intercity.
- Do 2015 roku w Grupie PKP wydamy łącznie 33 miliardy złotych na inwestycje - zapowiada prezes PKP SA Jakub Karnowski.
Marcin Celejewski, prezes spółki zapewnia, że PKP Intercity już jeździ szybciej niż samochody i autobusy.
Czy PKP Intercity zarobi na składach, które w weekend zaczną wozić pierwszych pasażerów, czy będzie to spektakularna porażka?
W sobotę miało wyjechać na tory dziewięć z 20 zamówionych pociągów tego typu.
Dzięki tym pociągom ma skrócić się czas podróży między największymi miastami.
W tej chwili mamy przetestowanych i odebranych 14 pociągów Pendolino. To nam pozwala przy obecnym natężeniu jazd testowych uruchomić dla pasażerów 9 pociągów od 14 grudnia - prezes zarządu PKP Intercity Marcin Celejewski.