_ - mBank analizuje przyczyny poniedziałkowej awarii technicznej, która powodowała, że klienci banku otrzymywali nieprawidłowe dane dotyczące zewnętrznych przelewów _- powiedział rzecznik prasowy banku Krzysztof Olszewski.
_ - Do czasu ustalenia przyczyn awarii, nie będziemy podawać liczby klientów, których ona dotknęła _ - powiedział Olszewski. Zaznaczył, że w awarii chodziło o zewnętrzne przelewy przychodzące z 29 listopada, zaksięgowane na rachunkach klientów mBanku.
Olszewski poinformował, że w nocy awarię usunięto i _ od wczesnego rana klienci banku mają pełny dostęp do serwisu transakcyjnego, w tym do historii i szczegółów wszystkich operacji _.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/190/t74942.jpg ) ] (http://www.money.pl/banki/wiadomosci/artykul/kolejna;e-awaria;w;duzym;banku;nie;dzialaja;karty,168,0,725672.html) Kolejna e-awaria w dużym banku. Nie działają karty
mBank ma około 2,5 mln klientów. Problemy techniczne związane z przelewami na konta tego banku pojawiły się w poniedziałek ok. godz. 11. Część przelewów przychodzących zawierała niepoprawne dane dotyczące np. nadawcy lub tytułu operacji.
_ - Kwoty przelewów były prawidłowe, a księgowania dotyczyły wyłącznie osób, które spodziewały się zasilenia rachunku _ - zapewnił Olszewski. Zaznaczył, że prace nad usunięciem awarii trwały nieprzerwanie, także nocą.
Po kilku godzinach został przywrócony dostęp do podglądu historii operacji na rachunku. Jednak wieczorem w poniedziałek nadal niedostępne pozostawały szczegóły przelewów, który przyszły 29 listopada.
Jak zapewnił mBank w komunikacie zamieszczonym w poniedziałek na swojej stronie internetowej, że nie ma konieczności składania reklamacji i informowania banku o każdym przypadku niepoprawnego zaksięgowania przelewu.
Czytaj w Money.pl | |
---|---|
[ ( http://static1.money.pl/i/h/4/t79364.jpg ) ] (http://www.money.pl/eurobank/zdaniem-eksperta/karty-kredytowe-i-debetowe/artykul/zastrzeganie;kart;bedzie;prostsze,235,0,708075.html) | Zastrzeganie kart będzie prostsze? Związek Banków Polskich planuje uruchomienie wspólnego dla wszystkich banków numeru telefonicznego, pod którym będzie można zastrzec zagubione lub skradzione karty płatnicze. |
[ ( http://static1.money.pl/i/h/222/t81118.jpg ) ] (http://www.money.pl/eurobank/zdaniem-eksperta/konta-i-bankowosc-elektroniczna/artykul/banki;wypychaja;klientow;do;sieci;bo;wszystkim;sie;oplaca,28,0,698908.html) | Banki wypychają klientów do sieci. Bo wszystkim się opłaca Najpopularniejsze i najprostsze operacje bankowe szybciej i dużo taniej można wykonać za pośrednictwem e-konta. Do oddziału warto pofatygować się, gdy chcemy wziąć kredyt na zakup mieszkania lub zainwestować większą sumę pieniędzy |