Forum Forum podatkoweInne

Co wrzucić w koszty?

Co wrzucić w koszty?

wioxx / 83.10.183.* / 2017-03-24 10:15
Witam,

Pewnie ten temat był już poruszany kilka razy jednak każdy przypadek jest inny a ja jestem w prowadzeniu działalności zupełnie zielona więc mam kilka pytań i prosiłabym o pomoc i zrozumienie.

Właśnie jestem w trakcie zakładania jednoosobowej działalności gospodarczej będę prowadzić działalność w zakresie "usług biurowych".
Jako siedzibę mam wpisane mieszkanie moich rodziców w którym mieszkam i jestem zameldowana ale mieszkanie tak na prawde nie jest moje i nie płacę żadnych opłat.

Co tak na prawdę mogę wrzucić w koszty aby obniżyć podatek??

Czy takie rzeczy jak:
- moje studia (finanse i rachunkowość)
- abonament za telefon i koszt zakupu telefonu
- koszt zakupu laptopa
- meble
- farby, tynki i inne rzeczy które używa się do remontu
- herbatę, kawę, mleko, cukier (z uzasadnieniem że pije je podczas pracy i pija je moi klienci?)
- ekspres do kawy?
- środki czystości np. płyn do mycia naczyń do podług itp oraz papier toaletowy?
- bilet miesięczny na komunikacje miejską
- czy jeśli jadę gdzieś na weekend np do Warszawy i kupuje bilet i hotel mogę uzasadnić to jako spotkanie biznesowe i wrzucić w koszty?

Proszę o informacje które z tych rzeczy mogę wrzucić w koszty i jakie ewentualnie inne zakupy mogę wliczyć w koszty.

Pozdrawiam,
wiwan / 2017-03-24 11:03
Był, dlatego nic nowego właściwie nie można napisać.
Może być wszystko, co :
- podatnik rzeczywiście sfinansował
- co ma bezpośredni związek ze źródłem przychodów i samymi przychodami, a już na pewno niezbędne
- co jest odpowiednio udokumentowane

Na tej liście zwróciłby uwagę na:
1) te materiały budowlane.
Pamiętaj, że lokal jest użyczony, jest więc obcym środkiem trwałym. Znaczenie ma to, czy mówimy o remoncie czy o adaptacji/ulepszeniu i wartości tych prac. Bo pojawia się kwestia np. amortyzacji.

Int.ind. na ten temat :

Izba Skarbowa w Gdańsku,2007.11.14,BI/4117-0007/07/IS

2) studia - to zależy jakie te usługi biurowe obecnie i w przyszłości
3) wyjazdy - jak wyżej od rodzaju usług biurowych, nie każde wymagają takich 'delegacji', co jeśli nie będzie w ogóle kontrahentów spoza miasta prowadzenia DG ....
4) bilet komunikacji- jak wyżej- jest potrzeba przemieszczania się, inna lokalizacji siedziby i zamieszkania, albo spotkania na mieście ?

Najnowsze wpisy