a jak wyliczyć w racie kredytu koszt (oprócz czynszu z
VAT?) którym mogę zbilansować przychody:
a) cześć prowizji za udzielenie kredytu? (na całe mieszkanie z garażem)
b) ubezpieczenie spłaty kredytu?
c) ubezpieczenie obowiązkowe niskiego udziału własnego w kredycie płacone co 4 lata?
Czy koszt jest netto z czy z
VAT?
Chce wynająć za 310pln, pracuję na pełnym etacie na umowę o pracę (100tys rocznie). Muszę wybrać:
1) albo ryczałt:
a) zgłosić do naczelnika mojego US,
b) zgłosić do mojego pracodawcy (!?)
c) co miesiąc (?) robić przelew na 8,5% kwoty którą mi przelewa najemca?
d) prowadzić księgę przychodów (co to)? wyciąg z r-ku z przelewem czynszu nie wystarcza?
2) albo 32% wg ogólnego rozliczenia,
a) do momentu aż osiągnę po 10 m-cach kwotę wolną 3091pln nie muszę płacić zaliczek? a potem ile w listopadzi i grudniu?
b) czy ponieważ mam etat to mnie to nie dotyczy i od 1 go m-ca już płace zaliczkę na podatek?
c) czy nie płace zaliczek jeśli wylicze, że suma kosztów garażu (czynsz z vat, ubezpieczenie?, część raty kredytowej i innych (jakich?) kosztów okołokredytowych (może koszt notariusza przy kupnie garażu, cześć prowizji kredytowej? zapłaconej w przeszłości lub przy odnowieniu ubezpieczenie kredytu)?