Forum Forum podatkoweVAT

Podatek od wynajmu

Podatek od wynajmu

Piotrek98123 / 83.6.246.* / 2010-04-01 12:57
Dzień Dobry, Z dniem 15-03-2010r. wynajołem mieszkanie. Chciałbym płacić podatek od przychodu z najmu. Czy jako osoba fizyczna mogę płacić podatek ryczałtowy wysokości 8,5%? Jeśli nie zgłosiłem wynajmu do tego momentu to czy wogule moge płacić podatek ryczałtowy, czy powinienem wcześniej złożyć jakąś deklaracje? i czy grożą mi jakieś konsekwencje? Jaki PIT w US powinienem złożyć. Za odpowiedzi dziękuję, jestem totalnie zielony w tym temacie.
Wyświetlaj:
belladonna / 2010-04-01 19:29 / Tysiącznik profesjonalny
Najem mieszkania jako oddzielne źródło przychodu (nie w ramach DG) może być na ryczałcie tylko pod warunkiem, ze zgłosimy tę formę opodatkowania najpóźniej do dnia uzyskania 1 przychodu.... inaczej pozostają zasady ogólne.... no i jeśli mieszkanie jest wspólne małżonków to tylko jedna osoba może to opodatkować jeśli złoży stosowne oświadczenie, inaczej po połowie płaci każdy z małżonków podatek (na rok następny zawsze do 20 stycznia należy zgłosić chęć opodatkowania przez 1 z małżonków, bo co do formy opodatkowania jak się nie zmienia, to się nic nie zgłasza na rok następny) :-)
Piotrek98123 / 89.77.150.* / 2010-04-02 08:35
Rozumiem, czyli teoretycznie w tym roku nie mogę rozliczać się na zasadach ryczałtu tylko na zasadach ogólnych bo już uzyskałem pierwszy przychód. I taką możliwość będę miał dopiero od nowego roku?. Mieszkanie jest tylko moją własnością. A praktycznie gdybym zgłosił że dopiero wynajmę mieszkanie od 15-04-2010r. i tak bym podpisal umowę z wynajmującym to mogę być na ryczałcie?
belladonna / 2010-04-02 20:52 / Tysiącznik profesjonalny
Do oświadczenia o wyborze formy opodatkowania z tego co wiem chcą też kserokopię umowy najmu... a w oświadczeniu sam oświadczasz, więc skoro oświadczysz, że dopiero zamierzasz wynająć od..... czyli pojawi się data, która dopiero nastąpi, to nie widzę przeszkód dla ryczałtu :-)